Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2016, 09:56   

Te piasty po 350 zł to raczej same łożysko KOYO, a piasta (flansza) to jakiś chińczyk.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2016, 12:09   

Marcino, musiałbyś kiedyś z Lipą zrobić paręset km (czyli 1 dzień :) ) a zrozumiesz, że nie mają u niego lekko.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 01-02-2016, 16:17   

Krzyzak napisał/a:
najlepsza opcja to łożysko Koyo i stara piasta, którą można lekko liznąć na tokarce i nie będzie problemu z przesunięciem tarczy hamulcowej w jarzmie


najlepsza to ta opcja jest ale żeby zdjąć łożysko to też trzeba mieć szczęście
mi poprzednim razem nie udało się i uszkodziło piastę :evil: :evil:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-02-2016, 17:46   

muka997 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
najlepsza opcja to łożysko Koyo i stara piasta, którą można lekko liznąć na tokarce i nie będzie problemu z przesunięciem tarczy hamulcowej w jarzmie


najlepsza to ta opcja jest ale żeby zdjąć łożysko to też trzeba mieć szczęście
mi poprzednim razem nie udało się i uszkodziło piastę :evil: :evil:

Ja robiłęm na prasie.... niestety jedna biżnia i tak zostaje, wiec scisnąłem ją odklejaczem i również na prasie została wyciśnieta. Ważne żeby flansza była równiutko ułożona i dobrze podparta, i oczywiście żadnego walenia młotkiem.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-02-2016, 11:32   

muka997 napisał/a:
żeby zdjąć łożysko to też trzeba mieć szczęście
to mam je zawsze w takim razie, a już kilkanaście piast przerobiłem
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 02-02-2016, 15:16   

Marcino napisał/a:

Ja robiłęm na prasie.... niestety jedna biżnia i tak zostaje, wiec scisnąłem ją odklejaczem i również na prasie została wyciśnieta. Ważne żeby flansza była równiutko ułożona i dobrze podparta, i oczywiście żadnego walenia młotkiem.


- ja pierwsze podejście ściągaczem do łożysk to było zero efektu ( dodam że ściągacz ten to nie byle tandeta ale nie dał rady)
- a drugie podejście właśnie było na prasie i niestety lekko skrzywiło piastę
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-02-2016, 08:53   

wewnętrzną bieżnię ścinam flexem - wystarczy naciąć po skosie, włożyć przebijak i punkąć
bieżnie są niezwykle twarde, ale kruche i po takim uderzeniu pękają
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-02-2016, 10:11   

Cytat:
wewnętrzną bieżnię ścinam flexem - wystarczy naciąć po skosie, włożyć przebijak i punkąć
Dobra metoda...
Ja uzywałem odklejacza do łozysk

I to na prasę albo ściagczem
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-02-2016, 11:08   

Marcino, świetne urządzenie, nie znałem go wcześniej. Chyba się zaopatrzę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-02-2016, 11:20   

Marcino napisał/a:
Ja uzywałem odklejacza do łozysk
gdybym wiedział, że masz :)
najczęściej to wygląda tak, że jadę do znajomego na prasę z całą zwrotnicą i tam wyskakuje mi piasta z wewnętrzną bieżnią
reszta już znana...
ten znajomy to tokarz - od razu sprawdza mi krzywiznę piasty i od razu na jego prasie montuję nowe łożysko
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-02-2016, 11:29   

Krzyzak napisał/a:
gdybym wiedział, że masz

Nie mam swojego ale pozyczam z pracy. BTW...Od wczoraj znowu zostałem przeniesiony do działu R&D... na testy drogowe.

Hugo,
Koła zębate i inne łożyska można tym ściagać, druga strona jest płaska:) Zpinasz do tego sciagacz na śrubę i można wiele rzezczy zdziałąć. Są takie zestawy z łąpkami dosatkowymi.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-02-2016, 22:09   

Jak już jesteśmy przy temacie zdejmowania łożysk przednich z piast to poniżej najlepszy i chyba najprostszy sposób zdejmowania łożyska:


Schodzi bez większego oporu, gdy już zejdzie mamy to:


Czyli zostaje jedna bieżnia łożyska. Wtedy używamy odklejacza łożysk jaki pokazał wyżej Marcino, lub tniemy pierścień cienką tarczą do cięcia, najlepiej wzdłuż piasty. Później strzał z młotka, pierścień pęknie i ściągamy go ręką.

[ Dodano: 14-02-2016, 11:13 ]
Z jakim momentem dokręca się nakrętki półosi w Galu? Czy można "dowalić" na maksa zwykłym kluczem z przedłużką czy może to przyśpieszyć zużycie łożysk? Wiadomo, że łożyska stożkowe dokręca się z odpowiednim momentem, ale łożyska w Galu są inne...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-02-2016, 11:20   

Hugo napisał/a:
Z jakim momentem dokręca się nakrętki półosi w Galu?

Przód tył 196-255 Nm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-02-2016, 11:30   

Dzięki milo.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-02-2016, 13:30   

Ja nastawiam klucz na 200 Nm a potem ew. dociągam, żeby dziura w półosi i koronce nakrętki się pokrywała.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.