Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
[I 2.0] Bezpieczna procedura wymiany akumalatora
Autor Wiadomość
RafW 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-10-2016, 11:04   [I 2.0] Bezpieczna procedura wymiany akumalatora

Proszę o informacje w jaki sposób bezpiecznie wymienić akumulator ( Mitsu Outlander I 2.0 ).

Zamierzam kupić aku Topla TOP, tylko pojawiają się opinie (bez względu na typ akumulatora oczywiście ) żeby nie odłączać całkowicie akumulatora podczas wymiany żeby nie rozładować zasilania komputera bo trzeba będzie programować jakieś ustawienia od początku.

Niem mam w mieście niestety serwisu Mitsu, a chciałbym to zrobić lokalnie inaczej 80km w jedną stronę.

W serwisie powiedzieli żeby przełożyć akumulatory szybko i wtedy nic się nie stanie. Nie sprecyzowali niestety co to znaczy szybko - być może dlatego że widzieli "jelenia" do przyszłej naprawy po wymianie aku ;-) ..


Będę wdzięczny za podpowiedź ...


.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-10-2016, 13:10   

Bierzesz inny sprawny działający akumulator 12V od np motocykla za pomocą krokodylków lub kabli rozruchowych wpinasz się w kolejności - dawcy, - biorcy, +dawcy, +biorcy, oczywiście przypinasz do klem biorcy bo te będą zdejmowane ze starego aku. Nie śpieszysz się idziesz se na kawkę robisz co tam chcesz, wkładasz nowy aku zakładasz klemę -, potem klemę +, dokręcasz odpinasz przewody od biorcy i proszę bardzo. Napięcie było nieprzerwanie, nic nie skasowane ani liczniki ani zegarek tylko śmigać. Możesz też użyć warsztatowego narzędzia do podtrzymywania napięcia. Mają go w wielu warsztatach.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
RafW 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-10-2016, 13:30   

dzięki za info, ale chciałbym wiedzieć czy taka procedura jest rzeczywiście niezbędna ?


.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 08-10-2016, 14:10   

Ja tam wymieniałem aku bez podpinania jakiegokolwiek innego źródła napięcia i nic się nie działo.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-10-2016, 14:30   

Co najwyżej musisz na nowo zaprogramować radio.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2016, 15:47   

Tylko warto najpierw odpinać klemę ujemną a później dodatnią i podłączać najpierw dodatnią i później ujemną aby przy odkręcaniu czy dokręcaniu klem nie zrobić przypadkowo zwarcia do masy auta. nic po za tym w tym aucie się nie stanie, ewentualnie, jak już pisano, będziesz musiał na nowo zaprogramować stacje radiowe czy czas w zegarku.
 
 
freelt 
Nowy Forumowicz

Auto: OUT 4WD 2.0 16V 4G63 2003 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 20
Skąd: Żory
Wysłany: 09-10-2016, 00:08   

Cytat:
podczas wymiany żeby nie rozładować zasilania komputera bo trzeba będzie programować jakieś ustawienia od początku


to jakiś mit :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-10-2016, 08:28   

freelt napisał/a:
to jakiś mit :)

Czy ja wiem, info z instrukcji obsługi outka 1 :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-10-2016, 12:57   

Również wielokrotnie odpinałem akumulator w różnych autach nie stosując żadnej procedury z wyjątkiem kolejności odpinania/zapinania klem i nigdy nic się nie stało. Utracić możesz jedynie dane z komputera pokładowego: średnie spalanie, przejechane kilometry na trasie A i B, etc., a i to niekoniecznie.
 
 
TomekONY 
Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: Nysa
Wysłany: 12-10-2016, 19:06   

Mi po odłączeniu akumulatora chociaż na chwilę zawsze świrują obroty i od tego czasu i doczytaniu problemu w instrukcji czy nawet tutaj na forum robię procedurę i jest ok. Bez niej nieraz i miesiąc jeździłem i szczególnie przy włączonej klimie obroty potrafiły spadać przy hamowaniu do 200 obr/min czy nawet silnik zgasł = brak wspomagania. Niebezpieczne sytuacje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.