Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:55 |
[I 2.0] Bezpieczna procedura wymiany akumalatora |
Autor |
Wiadomość |
RafW
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-10-2016, 11:04 [I 2.0] Bezpieczna procedura wymiany akumalatora
|
|
|
Proszę o informacje w jaki sposób bezpiecznie wymienić akumulator ( Mitsu Outlander I 2.0 ).
Zamierzam kupić aku Topla TOP, tylko pojawiają się opinie (bez względu na typ akumulatora oczywiście ) żeby nie odłączać całkowicie akumulatora podczas wymiany żeby nie rozładować zasilania komputera bo trzeba będzie programować jakieś ustawienia od początku.
Niem mam w mieście niestety serwisu Mitsu, a chciałbym to zrobić lokalnie inaczej 80km w jedną stronę.
W serwisie powiedzieli żeby przełożyć akumulatory szybko i wtedy nic się nie stanie. Nie sprecyzowali niestety co to znaczy szybko - być może dlatego że widzieli "jelenia" do przyszłej naprawy po wymianie aku ..
Będę wdzięczny za podpowiedź ...
. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 08-10-2016, 13:10
|
|
|
Bierzesz inny sprawny działający akumulator 12V od np motocykla za pomocą krokodylków lub kabli rozruchowych wpinasz się w kolejności - dawcy, - biorcy, +dawcy, +biorcy, oczywiście przypinasz do klem biorcy bo te będą zdejmowane ze starego aku. Nie śpieszysz się idziesz se na kawkę robisz co tam chcesz, wkładasz nowy aku zakładasz klemę -, potem klemę +, dokręcasz odpinasz przewody od biorcy i proszę bardzo. Napięcie było nieprzerwanie, nic nie skasowane ani liczniki ani zegarek tylko śmigać. Możesz też użyć warsztatowego narzędzia do podtrzymywania napięcia. Mają go w wielu warsztatach. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
RafW
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-10-2016, 13:30
|
|
|
dzięki za info, ale chciałbym wiedzieć czy taka procedura jest rzeczywiście niezbędna ?
. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-10-2016, 14:30
|
|
|
Co najwyżej musisz na nowo zaprogramować radio. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2016, 15:47
|
|
|
Tylko warto najpierw odpinać klemę ujemną a później dodatnią i podłączać najpierw dodatnią i później ujemną aby przy odkręcaniu czy dokręcaniu klem nie zrobić przypadkowo zwarcia do masy auta. nic po za tym w tym aucie się nie stanie, ewentualnie, jak już pisano, będziesz musiał na nowo zaprogramować stacje radiowe czy czas w zegarku. |
|
|
|
 |
freelt
Nowy Forumowicz
Auto: OUT 4WD 2.0 16V 4G63 2003 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2015 Posty: 20 Skąd: Żory
|
Wysłany: 09-10-2016, 00:08
|
|
|
Cytat: | podczas wymiany żeby nie rozładować zasilania komputera bo trzeba będzie programować jakieś ustawienia od początku |
to jakiś mit |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-10-2016, 08:28
|
|
|
freelt napisał/a: | to jakiś mit |
Czy ja wiem, info z instrukcji obsługi outka 1 .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-10-2016, 12:57
|
|
|
Również wielokrotnie odpinałem akumulator w różnych autach nie stosując żadnej procedury z wyjątkiem kolejności odpinania/zapinania klem i nigdy nic się nie stało. Utracić możesz jedynie dane z komputera pokładowego: średnie spalanie, przejechane kilometry na trasie A i B, etc., a i to niekoniecznie. |
|
|
|
 |
TomekONY
Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 31 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 12-10-2016, 19:06
|
|
|
Mi po odłączeniu akumulatora chociaż na chwilę zawsze świrują obroty i od tego czasu i doczytaniu problemu w instrukcji czy nawet tutaj na forum robię procedurę i jest ok. Bez niej nieraz i miesiąc jeździłem i szczególnie przy włączonej klimie obroty potrafiły spadać przy hamowaniu do 200 obr/min czy nawet silnik zgasł = brak wspomagania. Niebezpieczne sytuacje. |
|
|
|
 |
|