Zamek centralny w Sigmie |
Autor |
Wiadomość |
manzanillo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2017, 00:27 Zamek centralny w Sigmie
|
|
|
Cześć wszystkim,
Czy ktoś może mi powiedzieć jak wyciągnać mechnizm zamka centralnego z drzwi kierowcy (czarny moduł na dole drzwi) ? Odkręciłem już śrubę trzymającą, zdjąłem cięgna, jednak nadal siedzi.
Czy ten mechanizm jest połączony z zamkiem i trzeba również odkręcić 3 śruby trzymające zamek i wycignać wszystko razem ?
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-08-2017, 06:54
|
|
|
Pewnie jest to jako jeden elemant co jest najczęściej standardem w fabrycznych zamkach. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-08-2017, 16:22
|
|
|
Silniczek jest przykręcany na dwie śruby, do drugiej śruby jest utrudniony dostęp. Da się odkręcić odpowiedniki kluczami. Nie trzeba odkręcać całego zamka.
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
manzanillo [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2017, 13:06
|
|
|
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam Pawel. |
|
|
|
 |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
Wysłany: 02-09-2017, 20:05
|
|
|
Umnie trzeba bylo wykrecic razem z zamkiem, według instrukcji umnie tą śruba kiepsko dostępna z instrukcja, niewystepowala, a miejsce te jest zgrzane na stałe.
3 śruby od zamka i jedna znajdujaca sie pod boczkiem i wyszlo elegancko |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-09-2017, 09:30
|
|
|
Sam się z tym męczę - już dwa razy robiłem podejście i nic... Ale się uda Rozumiem, że zamek centralny oszalał i jak się otwiera to zamyka i otwiera i tak ze 2-3 razy na sekundę ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-09-2017, 18:57
|
|
|
Hmm, to ciekawe. Ja odkręcałem w sedanie 91' 24V, 92' 12V i kombi 93' nie miałem tego typu problemu. Ale z ciekawość sprawdzę w 95' 24V, czyli w aucie po 2 lifcie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-02-2018, 18:08
|
|
|
Jeśli masz sterowanie z pilota jest prosty sposób na uspokojenie tego szaleństwa. Pod warunkiem że godzisz się na brak zamykania centralnego za pomocą guzika od strony kierowcy. Nie sądzę że to będzie ogromny problem, prostota tego rozwiązania niweluje tą drobną niedogodność.
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.
Zadziała na 100%. Tracimy wtedy sterowanie centralnym z kluczyka (i uzbrajanie fabrycznego alarmu) ale zyskujemy spokój. Jeśli masz sterowanie z pilota i jest ono podłączone odpowiednio tj. pod kable sterujące zamkiem od prawej strony jest to praktycznie niezauważalne.
Alternatywa to demontaż siłownika i wymiana gumowych odbojników i sprawdzeni czy czujnik (przełącznik) na otwartym ma zwarcie (na zamknięty ma być rozwarty). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1716 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-02-2018, 09:47
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę. |
lukasz12, Jestem porażony poziomem Twojej wiedzy na temat Sigm, podobnie jak Wojtas jesteś chodzącą encyklopedią
Dzięki wielkie za poradę - zależnie od finansów i nastroju albo zrobię to metodą druciarską (potem można kabelek ładnie zlutować przecież ) albo dam zaufanemu mechanikowi-pedantowi co zrobi jak należy. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-02-2018, 16:02
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę. |
lukasz12, Jestem porażony poziomem Twojej wiedzy na temat Sigm, podobnie jak Wojtas jesteś chodzącą encyklopedią
Dzięki wielkie za poradę - zależnie od finansów i nastroju albo zrobię to metodą druciarską (potem można kabelek ładnie zlutować przecież ) albo dam zaufanemu mechanikowi-pedantowi co zrobi jak należy. |
Ma się ten samochód kilka lat (w tym roku we wrześniu będzie mijać 12-ty rok).
Do tego nie trzeba elektryka, wystarczy trochę pojęcia o tym co się robi. Polecam zrobić sobie narzędzie do podważania styków z odpowiednio oszlifowanej blaszki z wycieraczki. Idealnie się nadaje. Albo zakupić coś na ebayu:
https://www.ebay.com/itm/...zUAAOSw74VZjHYh |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|