Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamek centralny w Sigmie
Autor Wiadomość
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2017, 00:27   Zamek centralny w Sigmie

Cześć wszystkim,

Czy ktoś może mi powiedzieć jak wyciągnać mechnizm zamka centralnego z drzwi kierowcy (czarny moduł na dole drzwi) ? Odkręciłem już śrubę trzymającą, zdjąłem cięgna, jednak nadal siedzi.
Czy ten mechanizm jest połączony z zamkiem i trzeba również odkręcić 3 śruby trzymające zamek i wycignać wszystko razem ?


Pozdrawiam Paweł
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-08-2017, 06:54   

Pewnie jest to jako jeden elemant co jest najczęściej standardem w fabrycznych zamkach.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-08-2017, 16:22   

Silniczek jest przykręcany na dwie śruby, do drugiej śruby jest utrudniony dostęp. Da się odkręcić odpowiedniki kluczami. Nie trzeba odkręcać całego zamka.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
manzanillo
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2017, 13:06   

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam Pawel.
 
 
maniekw18 
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 60
Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
Wysłany: 02-09-2017, 20:05   

Umnie trzeba bylo wykrecic razem z zamkiem, według instrukcji umnie tą śruba kiepsko dostępna z instrukcja, niewystepowala, a miejsce te jest zgrzane na stałe.
3 śruby od zamka i jedna znajdujaca sie pod boczkiem i wyszlo elegancko :P
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-09-2017, 09:30   

Sam się z tym męczę - już dwa razy robiłem podejście i nic... Ale się uda :) Rozumiem, że zamek centralny oszalał i jak się otwiera to zamyka i otwiera i tak ze 2-3 razy na sekundę ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-09-2017, 18:57   

Hmm, to ciekawe. Ja odkręcałem w sedanie 91' 24V, 92' 12V i kombi 93' nie miałem tego typu problemu. Ale z ciekawość sprawdzę w 95' 24V, czyli w aucie po 2 lifcie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2018, 10:22   

A u mnie nadal sprawa czeka :P Można powiedzieć, że mam dwustopiony zamek centralny 8)
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-02-2018, 18:08   

Jeśli masz sterowanie z pilota jest prosty sposób na uspokojenie tego szaleństwa. Pod warunkiem że godzisz się na brak zamykania centralnego za pomocą guzika od strony kierowcy. Nie sądzę że to będzie ogromny problem, prostota tego rozwiązania niweluje tą drobną niedogodność.
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel :roll: . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.

Zadziała na 100%. Tracimy wtedy sterowanie centralnym z kluczyka (i uzbrajanie fabrycznego alarmu) ale zyskujemy spokój. Jeśli masz sterowanie z pilota i jest ono podłączone odpowiednio tj. pod kable sterujące zamkiem od prawej strony jest to praktycznie niezauważalne.

Alternatywa to demontaż siłownika i wymiana gumowych odbojników i sprawdzeni czy czujnik (przełącznik) na otwartym ma zwarcie (na zamknięty ma być rozwarty).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-02-2018, 09:47   

lukasz12 napisał/a:
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.


lukasz12, Jestem porażony poziomem Twojej wiedzy na temat Sigm, podobnie jak Wojtas jesteś chodzącą encyklopedią 8)

Dzięki wielkie za poradę - zależnie od finansów i nastroju albo zrobię to metodą druciarską (potem można kabelek ładnie zlutować przecież :mrgreen: ) albo dam zaufanemu mechanikowi-pedantowi co zrobi jak należy.
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-02-2018, 16:02   

Wojciech Bogacz napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.


lukasz12, Jestem porażony poziomem Twojej wiedzy na temat Sigm, podobnie jak Wojtas jesteś chodzącą encyklopedią 8)

Dzięki wielkie za poradę - zależnie od finansów i nastroju albo zrobię to metodą druciarską (potem można kabelek ładnie zlutować przecież :mrgreen: ) albo dam zaufanemu mechanikowi-pedantowi co zrobi jak należy.


Ma się ten samochód kilka lat ;-) (w tym roku we wrześniu będzie mijać 12-ty rok).

Do tego nie trzeba elektryka, wystarczy trochę pojęcia o tym co się robi. Polecam zrobić sobie narzędzie do podważania styków z odpowiednio oszlifowanej blaszki z wycieraczki. Idealnie się nadaje. Albo zakupić coś na ebayu:

https://www.ebay.com/itm/...zUAAOSw74VZjHYh
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.