Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
FMIC |
Autor |
Wiadomość |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 21-09-2017, 00:44 FMIC
|
|
|
Siemka
Zamierzam zamontować fmic do mojego turbiaka. Nie do końca jeszcze wiem co i jak dlatego zakładam temat co wiem co udało się ustalić aby inni też mogli zobaczyć i podzielić się wskazówkami.
Istnieją gotowe zestawy dedykowane do airtreków, robią je greddy oraz hks . Na oficjalnych stronach oczywiście nic takiego nie ma ale przy pomocy Google tłumacz znalazłem dużo informacji na japońskich oraz rosyjskich stronach.
Na początek aukcja z Rosji
http://ajstyle.ru/interku...mms_airtrek_20/
Tutaj jest fajny opis jak ktoś to zakładał
https://www.drive2.ru/l/288230376152365811/#post
Oczywiście trzeba wziąść pod uwagę że mamy inny pas przedni i zbiornik spryskiwaczy w nadkolu a airtrek pod maską.
Tutaj jest dość duży temat fmic do airtreka
http://airtrek-turbo.ru/v...t=230&start=125
Klikajcie w te niebieskie 1, 2 , 3 to się otworzy .
Pod nr 5 mamy listę potrzebnych części aby samemu stworzyć taki układ bez żadnych gotowców oczywiście do airtreka ale dużej różnicy nie powinno być.
Kolejna aukcja tym razem z ickiem
https://www.farpost.ru/yu...o-54718779.html
Aczkolwiek tak duży icek jest nam nie potrzebny i trzeba by było ciąć pas przedni.
Natomiast jest dość duży wybór węższych icków który spokojnie podejdą. Oczywiście jak już wybiorę co i jak to dam znać.
Kolejna aukcja
http://baza.drom.ru/novos...y-55039629.html
Tu możecie Sobie pooglądać projekty z Japonii
https://www.google.pl/sea...biw=360&bih=512
Ostatnio zastanawiałem się czy nasza turbina taki układ ogarnie i nie będzie za dużego laga ale ... jeżeli tyle osób wsadza fmic do outlanderze i airtreków to chyba nie może być źle
Ja zrobię tak tylko musicie dać mi czas. Mam już pospisywane temperatury powietrza w dolocie przy różnych temperaturach na zewnątrz i różnych prędkościach i po zmianie to porównam. Nagram też filmik i podłoże stoper jak szybko turbina pompuje na starym i nowym icku. I wtedy będzie jasność jakie korzyści daje fmic w turbolocie.
Gdyby ktoś coś ciekawego doczytał na tych forach lub innych dajcie znać. Głównie zastanawia mnie czy te dedykowane zestawy mają taką samą średnicę rur z zimnej i ciepłej strony czy nie.
Jeżeli chodzi o moją osobę to zastanawiam się czy iść w aluminium czy stał? Może ktoś napisze plusy i minusy tego i tego. Chyba że znałbym średnice tych rur z aukcji to zaryzykowalbym zakup |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 21-09-2017, 07:29
|
|
|
Bardzo ciekawy temat - będę obserwował.
Po wakacjach w Cro już jestem pewien, że FMIC w Outku jest konieczny!
|
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 21-09-2017, 10:41
|
|
|
Też mi się wydaje, że jest potrzebny. Z ciekawostek :
1.Temperatura zew. 10 - w dolocie 13 ( niby nie dużo ale zawsze więcej niż na zewnątrz) prędkość do 80 km/h
2. Temp.zew 20 - w dolocie 27 - prędkość stała 120
3.Upalny dni temperatury ok 30 i więcej ( parę pomiarów) jazda po mieście-w dolocie minimalnie 55 stopni. Na światłach dochodziło do 65.
Ale nie ma co się dziwić przecież jak otworzymy maskę w taki upalny dzień to wiecie jaki tam jest skwar.
Wnioski ( moje prywatne- proszę się nie sugerować)
1.Jest potrzeba zmiany icka aby był z zderzaku.
2.Sam icek nie musi być tak duży jak ten który zakładają Rosjanie i Japończycy. Jeżeli na oryginalnym icku można uzyskać dobre osiągi ( ja byłem hamowany przy 33 stopniach ) to wystarczy mały ale w zderzaku.
3.Instalacja musi być jak najkrótsza oczywiście w miarę możliwości.
4. I najważniejsze. Średnica rury po ciepłej stronie musi być identyczna z tym co jest na wyjściu turbiny. Na zimnej stronie musi być większa. |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-09-2017, 16:36
|
|
|
Wieść niesie że jest zapotrzebowanie na solidne i sprawdzone informacje w tym temacie wrzucajmy wszystko co może być przydatne w przerobieniu TMIC na FMIC.
- koszty
- potrzebne części
- potrzebne materiały, długości rozmiary
- zdjęcia komór i miejsc prowadzenia rurek
- trudności, triki
- pomocne linki, strony
- wpływ modyfikacji na charakterystykę pracy silnika
- efekty wprowadzenia modyfikacji (KM/Nm)
Ja ze swojej strony dodam że rozmiar plastiku pod belką metalową z przodu Outlandera to 82x14cm. Sama belka jest dłuższa i ma 102cm długości. IC może być zatem dosyć długi a na szerokość spokojnie powinien wejść 20cm. Wyższy IC taki jak np z Evo 7 to już konieczność wycinania miejsca w belce.
 |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 21-09-2017, 20:18
|
|
|
Szanowni, czuję się wywołany do tablicy gdyż jako jeden z dwóch posiadających home made fmic w O1T często siedzę na forum
Zaznaczam, że składałem sam, więc można mi zarzucić brak profesjonalizmu i pójście po taniości tudzież druciarstwo ja zaś jestem z siebie dumny bo robiłem to własnymi rękami przy minimalizacji kosztów.
1. Intercooler: ja mam u siebie 550x150x65mm (około 300zł), ale spokojnie wejdzie dedykowany do EVO
2. 2x złączka silikonowa 65mm + 2x opaska zaciskowa
3. Orurowanie: ja składałem na rurkach i złączkach gumowych z EVO8 - cały zestaw kupiłem za jakieś 400zł
4. Kruciec podciśnienia do montażu w silikonowej/gumowej złączce
5. Około 0,5 m rury stalowej fi 54 albo 45 nie pamietam, średnica taka sama jak krućca wyprowadzającego powietrze z turbiny.
6. Kolano silikonowe 90 stopni o srednicy j.w.
7. Kruciec wyprowadzający trzeba odkręcić i obrócić o około 60 stopni w strone chlodnicy (odcinając od flanszy i spawając + nowa uszczelka,
Wszystko składa się jak klocki lego, ewentualnie skracając łączniki gumowe.
Szerokość podłużnic i kształt bocznych ścian komory silnika jest troche inny niz w evo toteż pod IC 550mm trzeba wydłużyć rury o 50mm z każdej strony (lub dać dłuższe łączniki silikonowe)
Wzmocnienie zderzaka można, ale nie trzeba modyfikować, zależnie od tego gdzie montujemy IC. Plastikowy łapacz powietrza także trzeba podciąć albo całkiem usunąć, bo będzie przeszkadzał
U mnie w temacie outka są zdjęcia bez zderzaka z intercoolerem.
Skoro oferujesz to na skróty podrzucę ;P
Edit by Bzyk.
Co do linków wyżej, w AirTreku nie ma wzmocnienia zderzaka, więc jest trochę łatwiej
PS. Warto też wlot w zderzaku zabezpieczyć jakąś siatką celem ochrony IC przed kamieniami itp.
PS2. Warto też zaślepić wlot w masce po zamontowaniu FMIC bo komora silnika jest wiecznie zasyfiona. Ewentualnie można tam zamontować chłodnicę oleju jak zrobił to Zwierzu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 21-09-2017, 22:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-09-2017, 22:05
|
|
|
Piotrze a ja co do ścisłości zapytam, czy do IC o wysokości 150mm musiałeś podcinać belkę? Pytam bo łapacz powietrza pod belką ma 140mm i dlaczego nie posadziłeś IC pod belką bez podcinania? Tak patrzę i widzę że to mogło wymusić wyjście rurek pod lekkim kątem, a jakby go trochę obniżyć szły by poziomo. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 22-09-2017, 09:25
|
|
|
Podcinać belki nie musiałem, ale chciałem, żeby IC był jak najwyżej no i jakieś elementy montażowe musiałem w garażu wymyślić. Nie miałem tak długiego wiertła, żeby mi przeszło przez całe wzmocnienie. Spokojnie na customowych rurkach można go wrzucić za wzmocnieniem i się zmieści. Mnie ograniczał kształt rurek z EVO.
Drugi problem przy rurkach z EVO, o którym sobie właśnie przypomniałem to umiejscowienie zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia. Po poskładaniu rurek nie moze on pozostać na swoim fabrycznym miejscu. U mnie jest umiejscowiony pod kątem i rozparty między skrzynią biegów a rurkami i obudową filtra powietrza. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
majchas01T
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 55 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-09-2017, 12:19
|
|
|
W@sio, dobrze pamiętam z Twojego tematu, że Ty przy przejściu na fmic obracales wyjście z turbo w dół? Jak patrzę na te wszystkie fotki i temat z .ru to chyba większość zostawia seryjne miejsce , czyli do góry.
Wyprowadz mnie z błędu jeśli coś pokrecilem, a jeśli tak masz to napisz czemu obracales... |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 26-09-2017, 16:14
|
|
|
Nie, nie odbracałem zimnej muszli. Jest to niewykonalne ze względu na mocowanie gruszki WG. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 26-09-2017, 16:58
|
|
|
Piotrek Ty masz chyba kolanko 180stopni zaraz na wyjściu dobrze pamiętam? Rozwiązanie fajne ale raczej nie na oem kolektorze z osłoną - brak miejsca. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 26-09-2017, 18:31
|
|
|
Mam kolanko 90 stopni. Wykonalne, tylko trzeba odkręcić metalową flanszę od turbo i obrócić wyjście o jakieś 60 stopni. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 27-09-2017, 07:50
|
|
|
Tutaj na filmiku od W@sia przy 0:56 widać jak to jest zrobione.
https://youtu.be/CpCo0wZCxMA
Pytanie tylko jak zmienia się długość układu między tym co ma W@sio a jakby puścić pod lampą. Bo czym krótszy układ tym lepiej.
Filmik ogólno dostępny więc mam nadzieję że mogłem wrzucić |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 27-09-2017, 09:49
|
|
|
Układ będzie miał trochę większą pojemność gdy puścisz do lampy i w dół. względem tego co ja wymyśliłem. Na filmie jest jeszcze bardzo stary układ dolotowy ze stożkiem obecnie mam oemową puchę i wkładkę Pippercross Minus taki, że pod zasysaczem powietrza jest bardzo ciasno. Musicie uważać, żeby nie złamać krućca podcisnienia DV w czasie składania. Ostatnio na próbę składałem układ na seryjnym DV... złamałem ten kruciec :/ |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
majchas01T
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 55 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-10-2017, 08:01
|
|
|
Mam takie pytanko... czy po konwersji tmic na fmic odczuliscie jakieś negatywne skutki? Chodzi mi przede wszystkim o laga. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 30-10-2017, 09:45
|
|
|
Układ ma na pewno znacznie większą pojeność, toteż lag rośnie. ale nie jest to jakieś tam straszne. Zawsze można przy okazji strojenia ustawić sobie potrzymanie doładowania |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
|