Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Tryb awaryjny powyżej 100km/h - pomocy
Autor Wiadomość
areq 
Nowy Forumowicz
Arek

Auto: Outlander 2010 2.0d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2018, 22:26   [II 2.0 DID] Tryb awaryjny powyżej 100km/h - pomocy

Mój misiek zaczął się dziwnie zachowywać.
O ile w mieście zachowuje się normalnie - przyspieszenie, doładowanie do 22 psi, to po przekroczeniu 120km/h włącza się tryb awaryjny, który powoduje ograniczenie prędkości do maks 100km/h, obrotów do 2500rpm, a doładowania do 7-11psi. Da się go wkręcić do 3000rpm przy bardzo wolnym rozpędzaniu.
Po ponownym uruchomieniu silnika samochód zachowuje się poprawnie do momentu przekroczenia wcześniej wspomnianej prędkości.
OBD sygnalizuje zapisane wcześniej błędy P0234 i P0487.

Mój mechanik niestety na urlopie do 6 sierpnia, w polecanym serwisie miśków najwcześniejszy termin to 8 sierpnia, a ja w sobotę mam jechać w trasę z dzieciakami.

Jak można zapobiec temu wchodzeniu w tryb awaryjny? Da się to ogarnąć we własnym zakresie?

Z góry dziękuję za pomoc
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-07-2018, 15:33   

Cześć.

Opcja SZUKAJ na forum w tym przypadku bardzo dużo by podpowiedziała co do Twego problemu.

Np https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105515 i tym podobne ;-)
A takich tematów znajdziesz za pomocą szukajki więcej.

A tak bez złośliwości:
Najprawdopodobniej zacinają się łopatki od turbo, albo gruszka sterująca pracą albo kumulacja.

Tak czy siak - przerąbane ;-)
 
 
areq 
Nowy Forumowicz
Arek

Auto: Outlander 2010 2.0d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2018, 15:41   

m4rud3r napisał/a:
Cześć.
Opcja SZUKAJ na forum w tym przypadku bardzo dużo by podpowiedziała co do Twego problemu.

Oj szukałem, ale o ile były posty o utracie mocy to nie znalazłem tego co się u mnie dzieje.

m4rud3r napisał/a:

Np https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105515 i tym podobne ;-)
A takich tematów znajdziesz za pomocą szukajki więcej.

A tak bez złośliwości:
Najprawdopodobniej zacinają się łopatki od turbo, albo gruszka sterująca pracą albo kumulacja.

Tak czy siak - przerąbane ;-)

Bardzo możliwe, że jest to gruszka lub kumulacja(jestem tylko kierowcą więc się nie wypowiem), ale dziwne jest to, że problem zależy bardziej od prędkości niż obrotów i ujawnia się dopiero przy prędkościach w okolicach 120km/h. Wszystko poniżej jest bez problemu.

Dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam
Arek
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-07-2018, 18:14   

Nie jest to dziwne. Bo przy wzroście prędkości zwiększa się obciążenie silnika. Zmienia się zapotrzebowanie na powietrze, paliwo itp. Inne ułożenie łopatek w turbinie. Ładuje ładuje ładuje. Przeładowanie - pstryk, gotowe mamy tryb awaryjny. Po prostu do tej prędkości nie daje rady przeładować i nie przełącza go w tryb awaryjny).

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100359 ;-)
 
 
radzik1 
Forumowicz

Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 47
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 27-07-2018, 00:01   

Popieram kolegów, podłącz komputer a odczytasz błąd przeładowania. Turbina do czyszczenia. Spróbuj przez kilka dni dynamiczne rozpędzać auto u mnie w passacie pomogło.
 
 
miburzawa 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 02-08-2018, 09:16   

W moim przypadku przy 140 km/h na 6tym biegu (90% prób) turbina się przeładowywała, kiedy to zjawisko nie występowało a warunki na drodze na to pozwalały, rozpędzałem się do prędkości 180 km (nocą na trasie ekspresowej) po takim przygonieniu zdecydowanie rzadziej się to pojawia i później (przy większej prędkości). U mnie prawdopodobnie wystarczy gruszke przeczyścić i rozruszać ale z braku czasu niestety :) Dodam że check się nie świeci

2.0 did bsy 140 km
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 02-08-2018, 23:36   

to nie chodzi o to zeby gonic auto po trasie tylko wlasnie na miescie deptac zeby mial rozne obciazenia
wtedy wlasnie pracuja kierownice w turbinie

gruszki nie usisz przeczyszczac bo w niej nic nie ma
albo ona dziala albo nie
jesli nie to
brak podcisnienia (nieszczelny wezyk lub membrana)
[edit] lopatki lub mechanizm sterowania nimi


jak by ktos nie wiedzial to lopatki po odpaleniu ustawiaja sie tak zeby max ladowalo a dopiero pozniej gdy jest mniejsze zapotrzebowanie na moc ustawiaja je tak aby mniejsze cisnienie bylo
steruje sie gruszka tam podcisnieniem

Edit.
8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 03-08-2018, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-08-2018, 10:09   

kajos napisał/a:
o nie chodzi o to zeby gonic auto po trasie tylko wlasnie na miescie deptac zeby mial rozne obciazenia
wtedy wlasnie pracuja kierownice w turbinie
+1 - czyli od czasu do czasu pełny gaz i pełne odpuszczenie pedału. i nie jeździmy 70 km/h na szóstce przez 500km bo mniej spali ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 06-08-2018, 21:11   

Dynamiczne deptanie spowoduje tylko, że kierownice trochę się rozruszają w tym wydechowym "błocie". Natomiast przy dłuższej jeździe z dużą, bliską max prędkością pomaga się wypalić to błoto. Najlepiej profilaktycznie stosować obie metody.

Dodam tylko, że posiadacze silnika PSA i interfejsu diagn. mają alternatywę dla dynamicznego deptania. Zmienna geometria w ich sprężarkach napędzana jest elektrycznie. A w menu testowania elementów jest opcja "zatrzepotania" kierownicami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.