Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica klimatyzacji
Autor Wiadomość
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 13-07-2021, 13:20   

Co polecacie więc sprawdzonego?

[ Dodano: 13-07-2021, 13:24 ]
Wiem że nie w tym temacie...ale przy okazji ...jaki olej do EA5W?? i sprzęgło do manuala (straszny rzechot w trakcie jazdy i na jałowym; przy wyciśniętym cisza - łożysko oporowe czy coś więcej może taki efekt dawać?)...no i rozrząd...
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-07-2021, 14:06   

sato napisał/a:
straszny rzechot w trakcie jazdy i na jałowym; przy wyciśniętym cisza - łożysko oporowe czy coś więcej może taki efekt dawać?)

To raczej łożyska w skrzyni biegów. Gdy wciskasz dźwigni sprzęgła wałki sie zatrzymują i wtedy właśnie łożysko wyciskowe pracuje.

Sprzęgło kupuj exedy.
Olej do skrzyni 75w80 lub 85W gl4
do silnika 5w40 zazwyczaj.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 13-07-2021, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2021, 14:09   

nie wiem co to za śrubka, może to jakiś wziernik tylko, może do wlewania oleju
jeśli układ jest nieszczelny to bym wykręcił i sprawdził czy tylko uszczelnienie do wymiany
nie mam sprężarki do 2.0
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 13-07-2021, 14:23   

Duży koszt wymiany takiego łożyska? P.S...jak jadę na biegu z "obciążeniem" to rzechocze....jak odpuszczę gaz...cisza. Ale na jałowym też to mocno słychać, więc mówisz że raczej łożyska w skrzyni???
_________________

 
 
Matan 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 55
Skąd: Chełm
Wysłany: 13-07-2021, 14:55   

Krzyzak napisał/a:
nie wiem co to za śrubka, może to jakiś wziernik tylko, może do wlewania oleju
jeśli układ jest nieszczelny to bym wykręcił i sprawdził czy tylko uszczelnienie do wymiany
nie mam sprężarki do 2.0


Wyrzuca centralnie tym otworkiem, cały układ szczelny... Widziałem na necie jakieś uniwersalne zaworki, spróbuję kupić i podmienić
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2021, 08:12   

sato napisał/a:
Duży koszt wymiany takiego łożyska? P.S...jak jadę na biegu z "obciążeniem" to rzechocze
komplet łożysk do tej skrzyni to ok. 300-500zł, wymiana min. drugie tyle (500-600) o ile nic poważniejszego w środku nie będzie (czasem wyciera się podkowa trzymająca wałek sprzęgłowy w ryzach - trzeba dokupić, oryginał)
na jakim biegu słychać najmocniej? 1 czy 5?
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-07-2021, 12:11   

Ja miałem założoną chłodnicę Nissens, chyba 4 lata klima działała potem zaczął znikać powoli czynnik ale nie było to na chłodnicy tylko już na rurkach do chłodnicy. Przy tych cenach które się wtedy pojawiły na czynnik dałem sobie spokój z robotą tego.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
sato 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: białystok
Wysłany: 19-07-2021, 09:36   

Krzyzak napisał/a:
sato napisał/a:
Duży koszt wymiany takiego łożyska? P.S...jak jadę na biegu z "obciążeniem" to rzechocze
komplet łożysk do tej skrzyni to ok. 300-500zł, wymiana min. drugie tyle (500-600) o ile nic poważniejszego w środku nie będzie (czasem wyciera się podkowa trzymająca wałek sprzęgłowy w ryzach - trzeba dokupić, oryginał)
na jakim biegu słychać najmocniej? 1 czy 5?


Sprawdziłem też to co podpowiedział Owczar..."zrób prosty test. Kiedy słyszysz terkotanie, wciśnij sprzęgło do połowy, tak aby jeszcze nie wysprzęgliło skrzyni i zobacz jak zmieni się dźwięk. Będziesz miał obra tego co może terkotać.

Jeśli dźwięk ucichnie na sprzęgle wciśniętym tylko do połowy, to znaczy, że coś nie tak ze sprzęgłem/łożyskiem dociskowym. Jeśli cichnie tylko na sprzęgle wciśniętym do końca to coś z łożyskami w skrzyni." ....cichnie dopiero przy maksymalnie wyciśniętym sprzęgle. Nie ma różnicy czy to na 1,2,3,4 czy piątce...słychać identycznie ;( ...łożyska w skrzyni??
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-07-2021, 11:01   

sato napisał/a:
.łożyska w skrzyni?
tak
 
 
mpuzerewski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 31-03-2025, 14:37   

Odświeżam temat. Będę wymieniał chłodnicę w mitsubishi galant z 1999 roku 2.0 benzyna. Polecacie jakiś konkretnej firmy zamiennik ?

P.S. Dużo walki, żeby wymienić samemu ? Ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie i nakreśli plan co będzie do rozbiórki ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-04-2025, 07:07   

Na pewno znajdziesz temat od chłodnicy. Nie jest to skomplikowane. Spuścić płyn i odpiąć wtyczki od wentylatorów, potem węże góra/dół, mocowania od góry i wyciągasz cały zespół chłodnicy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-04-2025, 08:28   

Robiłem przy okazji remontu. Wziołem coś z Intercarsa po dobrych zniżkach nabita w 2018 trzyma do dziś. Jak masz sprzet to sam nabijesz. Chyba Krzy zak bedzie miał najlepsza wiedze bo robił od a do Z, ja sam nie nabijałem jedynie poskrecałem na nowych iszczelkach i filtrze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-04-2025, 10:54   

Marcino - zdaje się chodzi o chłodnicę płynu. Nie o skraplacz ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-04-2025, 14:01   

Temat jest o chłodnicy klimatyzacji.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-04-2025, 07:04   

Rzeczywiście, nie zauważyłem. To nawet nie trzeba wyciągać chłodnicy cieczy, wystarczy ją odchylić. Jak ostatnio zmieniałem to skraplacz miał inne otwory na króćce i trzeba było oryginalne przewody lekko szlifować. Od razu warto osuszacz zmienić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.