Chłodnica klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 13-07-2021, 13:20
|
|
|
Co polecacie więc sprawdzonego?
[ Dodano: 13-07-2021, 13:24 ]
Wiem że nie w tym temacie...ale przy okazji ...jaki olej do EA5W?? i sprzęgło do manuala (straszny rzechot w trakcie jazdy i na jałowym; przy wyciśniętym cisza - łożysko oporowe czy coś więcej może taki efekt dawać?)...no i rozrząd... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10703 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-07-2021, 14:06
|
|
|
sato napisał/a: | straszny rzechot w trakcie jazdy i na jałowym; przy wyciśniętym cisza - łożysko oporowe czy coś więcej może taki efekt dawać?) |
To raczej łożyska w skrzyni biegów. Gdy wciskasz dźwigni sprzęgła wałki sie zatrzymują i wtedy właśnie łożysko wyciskowe pracuje.
Sprzęgło kupuj exedy.
Olej do skrzyni 75w80 lub 85W gl4
do silnika 5w40 zazwyczaj. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 13-07-2021, 14:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2021, 14:09
|
|
|
nie wiem co to za śrubka, może to jakiś wziernik tylko, może do wlewania oleju
jeśli układ jest nieszczelny to bym wykręcił i sprawdził czy tylko uszczelnienie do wymiany
nie mam sprężarki do 2.0 |
|
|
|
 |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 13-07-2021, 14:23
|
|
|
Duży koszt wymiany takiego łożyska? P.S...jak jadę na biegu z "obciążeniem" to rzechocze....jak odpuszczę gaz...cisza. Ale na jałowym też to mocno słychać, więc mówisz że raczej łożyska w skrzyni??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 13-07-2021, 14:55
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | nie wiem co to za śrubka, może to jakiś wziernik tylko, może do wlewania oleju
jeśli układ jest nieszczelny to bym wykręcił i sprawdził czy tylko uszczelnienie do wymiany
nie mam sprężarki do 2.0 |
Wyrzuca centralnie tym otworkiem, cały układ szczelny... Widziałem na necie jakieś uniwersalne zaworki, spróbuję kupić i podmienić |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:12
|
|
|
sato napisał/a: | Duży koszt wymiany takiego łożyska? P.S...jak jadę na biegu z "obciążeniem" to rzechocze | komplet łożysk do tej skrzyni to ok. 300-500zł, wymiana min. drugie tyle (500-600) o ile nic poważniejszego w środku nie będzie (czasem wyciera się podkowa trzymająca wałek sprzęgłowy w ryzach - trzeba dokupić, oryginał)
na jakim biegu słychać najmocniej? 1 czy 5? |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 15-07-2021, 12:11
|
|
|
Ja miałem założoną chłodnicę Nissens, chyba 4 lata klima działała potem zaczął znikać powoli czynnik ale nie było to na chłodnicy tylko już na rurkach do chłodnicy. Przy tych cenach które się wtedy pojawiły na czynnik dałem sobie spokój z robotą tego. |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
sato
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: białystok
|
Wysłany: 19-07-2021, 09:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | sato napisał/a: | Duży koszt wymiany takiego łożyska? P.S...jak jadę na biegu z "obciążeniem" to rzechocze | komplet łożysk do tej skrzyni to ok. 300-500zł, wymiana min. drugie tyle (500-600) o ile nic poważniejszego w środku nie będzie (czasem wyciera się podkowa trzymająca wałek sprzęgłowy w ryzach - trzeba dokupić, oryginał)
na jakim biegu słychać najmocniej? 1 czy 5? |
Sprawdziłem też to co podpowiedział Owczar..."zrób prosty test. Kiedy słyszysz terkotanie, wciśnij sprzęgło do połowy, tak aby jeszcze nie wysprzęgliło skrzyni i zobacz jak zmieni się dźwięk. Będziesz miał obra tego co może terkotać.
Jeśli dźwięk ucichnie na sprzęgle wciśniętym tylko do połowy, to znaczy, że coś nie tak ze sprzęgłem/łożyskiem dociskowym. Jeśli cichnie tylko na sprzęgle wciśniętym do końca to coś z łożyskami w skrzyni." ....cichnie dopiero przy maksymalnie wyciśniętym sprzęgle. Nie ma różnicy czy to na 1,2,3,4 czy piątce...słychać identycznie ;( ...łożyska w skrzyni?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2021, 11:01
|
|
|
sato napisał/a: | .łożyska w skrzyni? | tak |
|
|
|
 |
mpuzerewski
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2018 Posty: 12 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 31-03-2025, 14:37
|
|
|
Odświeżam temat. Będę wymieniał chłodnicę w mitsubishi galant z 1999 roku 2.0 benzyna. Polecacie jakiś konkretnej firmy zamiennik ?
P.S. Dużo walki, żeby wymienić samemu ? Ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie i nakreśli plan co będzie do rozbiórki ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-04-2025, 07:07
|
|
|
Na pewno znajdziesz temat od chłodnicy. Nie jest to skomplikowane. Spuścić płyn i odpiąć wtyczki od wentylatorów, potem węże góra/dół, mocowania od góry i wyciągasz cały zespół chłodnicy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10703 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-04-2025, 08:28
|
|
|
Robiłem przy okazji remontu. Wziołem coś z Intercarsa po dobrych zniżkach nabita w 2018 trzyma do dziś. Jak masz sprzet to sam nabijesz. Chyba Krzy zak bedzie miał najlepsza wiedze bo robił od a do Z, ja sam nie nabijałem jedynie poskrecałem na nowych iszczelkach i filtrze. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-04-2025, 10:54
|
|
|
Marcino - zdaje się chodzi o chłodnicę płynu. Nie o skraplacz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10703 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-04-2025, 14:01
|
|
|
Temat jest o chłodnicy klimatyzacji. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2025, 07:04
|
|
|
Rzeczywiście, nie zauważyłem. To nawet nie trzeba wyciągać chłodnicy cieczy, wystarczy ją odchylić. Jak ostatnio zmieniałem to skraplacz miał inne otwory na króćce i trzeba było oryginalne przewody lekko szlifować. Od razu warto osuszacz zmienić. |
|
|
|
 |
|