Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bordowy Lancer C66A
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-03-2024, 07:46   

grzesiopol napisał/a:
Ogólnie instalacja w środku jest ta sama oprócz wersji z abs i kliomą no tam dodatkowe przewody do abs i klimy. Różnica tylko w wiązkach silnika.

To prawda - wiązka silnika się różni, inne piny w ECU odpowiadają za sygnały (np. tam gdzie DOHC ma masę to SOHC ma sondę lambda - albo odwrotnie, piszę mocno z pamięci), ABS też, zatem te części wiązki są do przełożenia (najlepiej z przelotką przez ścianę grodziową), ale klima akurat jest gotowa - wiązka po stronie silnika jak i w kabinie jest - za wyjątkiem fragmentu na sterownik i przycisk.
Kostki wiązki silnika są pod konsolą, z prawej strony, przy słupku A.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2024, 16:24   

Dobre wieści są takie, że druga chłodnica, którą kupiłem wreszcie pasuje :) ) Osuszacz też jakiś idzie pocztą z Niemiec (wysyłka była droższa niż sam osuszacz hehe) ale ostatecznie nie aż tak źle bo 150 złwyszło razem.

Czekam teraz na dalsze wieści od mojego mechanika-magika no i oby powoli dało się to złożyć w całość.

Nadal niestety nie wiem ile pracy z ratowaniem wiązki zostało ale trzeba ją"przedzwonić dokładnie" bo nie chcę mieć elektrycznych "duszków" w aucie i zastanawiać sięco się dzieje.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2025, 10:41   

Oj dawno nie było żadnych wieści ode mnie ale życie, praca i inne pierdoły mnie pochłonęły.

Na szczęście Lancera nie :)

Stan obecny wygląda tak, że auto już poskłądane i nawet się przejechałem - lecz nadal czeka na założenie kompresora klimy.

Sam kompresor został zregenerowany (wygląda jak nówka) i czeka na to, aż mój mechanik wreszcie się uwolni od prac "pobocznych" ;)



Jedyne co trzeba zrobić to uchwyt (mocowanie) kompresora do silnika. Kompresor był z innego motora i nie pasuje do tego bloku więc zamiast szukać i wydawać fortunę po prostu trzeba go "wyklepać" od nowa.

Po tym jadę na nabicie klimy i gotowe :)

Auto ma być gotowe najpóźniej w maju, żeby w razie czego sprawdzić je przed wyjazdem do Suśca :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-02-2025, 08:12   

Ja dorabiałem mocowanie z blachy grubości 1cm. Albo inaczej - dorobiłem interfejs pomiędzy oryginalnym mocowaniem od tego kompresora a otworami w bloku. Specjalnie w tym celu ustawiłem drugi identyczny silnik na stole, żeby wszystko dobrze pasować i mierzyć.
A masz wspornik od poduszki silnika (ten mocowany do bloku przy rozrządzie), który ma dodatkowy otwór na przykręcenie napinacza? - ja dorabiałem z kawałka stali 4x4x6 cm.
Pamiętaj o wymianie wszystkich oringów w układzie - te stare mogą puścić na R134a.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-03-2025, 20:30   

Miałem dziś na przegląd jechać ale się plany zmeiniły. Choć nawet jakby się nie zmieniły to i tak bym nie pojechał bo auto nie zapaliło... Kręci i nie pali.. mechanik sam zdziwiony bo postawił jak działało i zepsuło się od stania. Diagnoza w toku :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-03-2025, 23:17   

Podczas kręcenia czasem nie dochodzą dziwne dźwięki od strony silnika :?:
Dopytuję bo Żaba jak dziwnie kręciła i nie odpalała to przeskoczył rozrząd, na szczęście bez kolizji.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-03-2025, 08:32   

Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy.
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-03-2025, 10:34   

Hugo napisał/a:
Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy.


Sam to raczej nic nie sprawdzę bo auto u mechanika stoi - ale jestem przekonany, że iskrę sprawdzić - choć tutaj już siedzi silnik z GTI czyli 4G67 (zapłon sterowany komputerem a nie aparatem).
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2025, 17:31   

Wojciech Bogacz napisał/a:
komputerem


I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-03-2025, 21:22   

Bartek napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
komputerem


I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem?


Co masz na myśli przez CE ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-03-2025, 22:25   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Co masz na myśli przez CE ?

Lampka, kontrolka silnika.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2025, 09:58   

Bartek, pewnie masz na myśli wylane kondensatory w ECU, niestety standard w starszych ECU silnika Mitsubishi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-03-2025, 18:50   

I tenże Bartek potrafi zdziałać cuda... Uratował ECU od Sonaty Y22, które naprawdę już było na krawędzi... Co prawda trochę dzięki mnie, bo rutyna i zamontowałem elektrolit odwrotnie (polaryzacja).
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1722
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2025, 09:59   

Jest rozwój sytuacji - mechanik kupuje pompę paliwową :) Chyba mamy winnego "nie palenia" hehe. W sigmie kiedyś też tak mialem, że pompa paliwowa działała bez zarzutu tylko zimą a jak było ciepło to nie. A tutaj co ? Przyszła wiosna i Lancer nie zapalił 8) Zobaczymy jutro czy pomogło hehe.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-03-2025, 13:41   

A to pompy nie da się sprawdzić czy pracuje czy nie ?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.