Bordowy Lancer C66A |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2024, 07:46
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | Ogólnie instalacja w środku jest ta sama oprócz wersji z abs i kliomą no tam dodatkowe przewody do abs i klimy. Różnica tylko w wiązkach silnika. |
To prawda - wiązka silnika się różni, inne piny w ECU odpowiadają za sygnały (np. tam gdzie DOHC ma masę to SOHC ma sondę lambda - albo odwrotnie, piszę mocno z pamięci), ABS też, zatem te części wiązki są do przełożenia (najlepiej z przelotką przez ścianę grodziową), ale klima akurat jest gotowa - wiązka po stronie silnika jak i w kabinie jest - za wyjątkiem fragmentu na sterownik i przycisk.
Kostki wiązki silnika są pod konsolą, z prawej strony, przy słupku A. |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-03-2024, 16:24
|
|
|
Dobre wieści są takie, że druga chłodnica, którą kupiłem wreszcie pasuje ) Osuszacz też jakiś idzie pocztą z Niemiec (wysyłka była droższa niż sam osuszacz hehe) ale ostatecznie nie aż tak źle bo 150 złwyszło razem.
Czekam teraz na dalsze wieści od mojego mechanika-magika no i oby powoli dało się to złożyć w całość.
Nadal niestety nie wiem ile pracy z ratowaniem wiązki zostało ale trzeba ją"przedzwonić dokładnie" bo nie chcę mieć elektrycznych "duszków" w aucie i zastanawiać sięco się dzieje. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-02-2025, 10:41
|
|
|
Oj dawno nie było żadnych wieści ode mnie ale życie, praca i inne pierdoły mnie pochłonęły.
Na szczęście Lancera nie
Stan obecny wygląda tak, że auto już poskłądane i nawet się przejechałem - lecz nadal czeka na założenie kompresora klimy.
Sam kompresor został zregenerowany (wygląda jak nówka) i czeka na to, aż mój mechanik wreszcie się uwolni od prac "pobocznych"
Jedyne co trzeba zrobić to uchwyt (mocowanie) kompresora do silnika. Kompresor był z innego motora i nie pasuje do tego bloku więc zamiast szukać i wydawać fortunę po prostu trzeba go "wyklepać" od nowa.
Po tym jadę na nabicie klimy i gotowe
Auto ma być gotowe najpóźniej w maju, żeby w razie czego sprawdzić je przed wyjazdem do Suśca |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-02-2025, 08:12
|
|
|
Ja dorabiałem mocowanie z blachy grubości 1cm. Albo inaczej - dorobiłem interfejs pomiędzy oryginalnym mocowaniem od tego kompresora a otworami w bloku. Specjalnie w tym celu ustawiłem drugi identyczny silnik na stole, żeby wszystko dobrze pasować i mierzyć.
A masz wspornik od poduszki silnika (ten mocowany do bloku przy rozrządzie), który ma dodatkowy otwór na przykręcenie napinacza? - ja dorabiałem z kawałka stali 4x4x6 cm.
Pamiętaj o wymianie wszystkich oringów w układzie - te stare mogą puścić na R134a. |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2025, 20:30
|
|
|
Miałem dziś na przegląd jechać ale się plany zmeiniły. Choć nawet jakby się nie zmieniły to i tak bym nie pojechał bo auto nie zapaliło... Kręci i nie pali.. mechanik sam zdziwiony bo postawił jak działało i zepsuło się od stania. Diagnoza w toku |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-03-2025, 23:17
|
|
|
Podczas kręcenia czasem nie dochodzą dziwne dźwięki od strony silnika
Dopytuję bo Żaba jak dziwnie kręciła i nie odpalała to przeskoczył rozrząd, na szczęście bez kolizji. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-03-2025, 08:32
|
|
|
Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy. |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-03-2025, 10:34
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy.
|
Sam to raczej nic nie sprawdzę bo auto u mechanika stoi - ale jestem przekonany, że iskrę sprawdzić - choć tutaj już siedzi silnik z GTI czyli 4G67 (zapłon sterowany komputerem a nie aparatem). |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-03-2025, 17:31
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | komputerem |
I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-03-2025, 21:22
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wojciech Bogacz napisał/a: | komputerem |
I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem? |
Co masz na myśli przez CE ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11168 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-03-2025, 22:25
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | Co masz na myśli przez CE ? |
Lampka, kontrolka silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-03-2025, 09:58
|
|
|
Bartek, pewnie masz na myśli wylane kondensatory w ECU, niestety standard w starszych ECU silnika Mitsubishi. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-03-2025, 18:50
|
|
|
I tenże Bartek potrafi zdziałać cuda... Uratował ECU od Sonaty Y22, które naprawdę już było na krawędzi... Co prawda trochę dzięki mnie, bo rutyna i zamontowałem elektrolit odwrotnie (polaryzacja). |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-03-2025, 09:59
|
|
|
Jest rozwój sytuacji - mechanik kupuje pompę paliwową Chyba mamy winnego "nie palenia" hehe. W sigmie kiedyś też tak mialem, że pompa paliwowa działała bez zarzutu tylko zimą a jak było ciepło to nie. A tutaj co ? Przyszła wiosna i Lancer nie zapalił Zobaczymy jutro czy pomogło hehe. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-03-2025, 13:41
|
|
|
A to pompy nie da się sprawdzić czy pracuje czy nie ? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|