| 
		Bordowy Lancer C66A | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2024, 07:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | grzesiopol napisał/a: | 	 		  | Ogólnie instalacja w środku jest ta sama oprócz wersji z abs i kliomą no tam dodatkowe przewody do abs i klimy. Różnica tylko w wiązkach silnika. | 	  
 
To prawda - wiązka silnika się różni, inne piny w ECU odpowiadają za sygnały (np. tam gdzie DOHC ma masę to SOHC ma sondę lambda - albo odwrotnie, piszę mocno z pamięci), ABS też, zatem te części wiązki są do przełożenia (najlepiej z przelotką przez ścianę grodziową), ale klima akurat jest gotowa - wiązka po stronie silnika jak i w kabinie jest - za wyjątkiem fragmentu na sterownik i przycisk.
 
Kostki wiązki silnika są pod konsolą, z prawej strony, przy słupku A. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-03-2024, 16:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dobre wieści są takie, że druga chłodnica, którą kupiłem wreszcie pasuje   ) Osuszacz też jakiś idzie pocztą z Niemiec (wysyłka była droższa niż sam osuszacz hehe) ale ostatecznie nie aż tak źle bo 150 złwyszło razem.
 
 
Czekam teraz na dalsze wieści od mojego mechanika-magika no i oby powoli dało się to złożyć w całość.
 
 
Nadal niestety nie wiem ile pracy z ratowaniem wiązki zostało ale trzeba ją"przedzwonić dokładnie" bo nie chcę mieć elektrycznych "duszków" w aucie i zastanawiać sięco się dzieje. | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2025, 10:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oj dawno nie było żadnych wieści ode mnie ale życie, praca i inne pierdoły mnie pochłonęły.
 
 
Na szczęście Lancera nie   
 
 
Stan obecny wygląda tak, że auto już poskłądane i nawet się przejechałem - lecz nadal czeka na założenie kompresora klimy.
 
 
Sam kompresor został zregenerowany (wygląda jak nówka) i czeka na to, aż mój mechanik wreszcie się uwolni od prac "pobocznych"   
 
 
 
 
 
Jedyne co trzeba zrobić to uchwyt (mocowanie) kompresora do silnika. Kompresor był z innego motora i nie pasuje do tego bloku więc zamiast szukać i wydawać fortunę po prostu trzeba go "wyklepać" od nowa.
 
 
Po tym jadę na nabicie klimy i gotowe   
 
 
Auto ma być gotowe najpóźniej w maju, żeby w razie czego sprawdzić je przed wyjazdem do Suśca    | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-02-2025, 08:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja dorabiałem mocowanie z blachy grubości 1cm. Albo inaczej - dorobiłem interfejs pomiędzy oryginalnym mocowaniem od tego kompresora a otworami w bloku. Specjalnie w tym celu ustawiłem drugi identyczny silnik na stole, żeby wszystko dobrze pasować i mierzyć.
 
A masz wspornik od poduszki silnika (ten mocowany do bloku przy rozrządzie), który ma dodatkowy otwór na przykręcenie napinacza? - ja dorabiałem z kawałka stali 4x4x6 cm.
 
Pamiętaj o wymianie wszystkich oringów w układzie - te stare mogą puścić na R134a. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-03-2025, 20:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem dziś na przegląd jechać ale się plany zmeiniły. Choć nawet jakby się nie zmieniły to i tak bym nie pojechał bo auto nie zapaliło... Kręci i nie pali.. mechanik sam zdziwiony bo postawił jak działało i zepsuło się od stania. Diagnoza w toku    | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-03-2025, 23:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podczas kręcenia czasem nie dochodzą dziwne dźwięki od strony silnika    
 
Dopytuję bo Żaba jak dziwnie kręciła i nie odpalała to przeskoczył rozrząd, na szczęście bez kolizji. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2025, 08:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2025, 10:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  Jak silnik 4G92 to niestety lubiły tam padać cewki w aparacie, tak o, jeździ bez zarzutu i nagle kaput. Sprawdźcie iskrę na świecy.
 
 | 	  
 
 
Sam to raczej nic nie sprawdzę bo auto u mechanika stoi - ale jestem przekonany, że iskrę sprawdzić - choć tutaj już siedzi silnik z GTI czyli 4G67 (zapłon sterowany komputerem a nie aparatem). | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-03-2025, 17:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  |  komputerem | 	  
 
 
I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem? | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2025, 21:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bartek napisał/a: | 	 		   	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  |  komputerem | 	  
 
 
I tu może być burek zagrzebany. Jak zachowuje się CE przy przekręceniu stacyjki i przy kręceniu rozrusznikiem? | 	  
 
 
Co masz na myśli przez CE ? | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2025, 22:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wojciech Bogacz napisał/a: | 	 		  | Co masz na myśli przez CE ? | 	  
 
Lampka, kontrolka silnika. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2025, 09:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bartek, pewnie masz na myśli wylane kondensatory w ECU, niestety standard w starszych ECU silnika Mitsubishi. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-03-2025, 18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | I tenże Bartek potrafi zdziałać cuda... Uratował ECU od Sonaty Y22, które naprawdę już było na krawędzi... Co prawda trochę dzięki mnie, bo rutyna i zamontowałem elektrolit odwrotnie (polaryzacja). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojciech Bogacz  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer C66A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1724 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-03-2025, 09:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jest rozwój sytuacji - mechanik kupuje pompę paliwową    Chyba mamy winnego "nie palenia" hehe. W sigmie kiedyś też tak mialem, że pompa paliwowa działała bez zarzutu tylko zimą a jak było ciepło to nie. A tutaj co ? Przyszła wiosna i Lancer nie zapalił     Zobaczymy jutro czy pomogło hehe. | 
             
						
				_________________    Lancer 1,6 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-03-2025, 13:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A to pompy nie da się sprawdzić czy pracuje czy nie ? | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |