Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 16:10
[2.5 TD] KONTROLKI NAPĘDÓW - czyli co ma się świecić
Autor Wiadomość
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
  Wysłany: 02-01-2009, 14:50   [2.5 TD] KONTROLKI NAPĘDÓW - czyli co ma się świecić

Witam ,mam pytanko jaki kontrolki (kolor)i ile ma ich się świecić po załączeniu wszystkich napędów bo świecą mi się tylko cztery zielone DZIĘKI ZA POMOC POZDRO
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 14:58   

Witam!

Po załączeniu "napędów" powinny świecić cztery zielone. Dodatkowo, gdy zablokujesz mechanizmy różnicowe (ja mam takie dwa do zablokowania: centralny i tylnej osi oraz trzeci - nieblokowalny - przedniej osi) powinna świecić kontrolka pomarańczowa. Odrębnie na każdy dyfer. Reduktor nie ma dodatkowej kontrolki. Tak przynajmniej jest u mnie.
Musiałbyś coś więcej napisać o skrzyni w Twoim miśku. Będzie łatwiej skomentować.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2009, 15:10   

Mały Marian tu masz piktogramy jak sie kontrolki powinny swiecic. Dotyczy to obu typow skrzyni rozdzielczej stosowanych w Pajero. Sadzac po tym co juz napisales masz Super Select.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
proponuje przesledzic jeszcze ten temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29490
i ten
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17962

za jakis czas polacze Twoj temat bo nie ma sensu tworzenie topika o sprawie juz dosyc mocno opisywanej na lamach naszego forum
powodzenia i pozdrawiam :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
Wysłany: 02-01-2009, 16:49   

z tego co się orientuje to mam auto s.s. ale mimo to teraz wiem że pomarańczowa mi się nie pali -czyli to będzie żarówka ??? jest tam jakaś specjalna czy ogólnie dostępna ?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 17:05   

Mały Marian,

Sprawdź ten link:

http://forum.mitsumaniaki...p=398839#398839

Tam jest fotka kontrolek SS z blokadą tylnego dyfra i układ przełączników na dźwigience reduktora i tak to się powinno błyskać :D

Pozdrawiam
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 02-01-2009, 17:21   

Myślę, że należy zacząć od sprawdzenia żarówki. Troszkę zabawy jest, ale bez tragedii. Żaróweczki typowe /bagnetowe/ wsuwane w gniazda wyjmowane przez przekręcenie i wyciągnięcie z tyłu zespolonego wskaźnika, który uprzednio należy wymontować.
Pozdrawiam
_________________

 
 
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
Wysłany: 02-01-2009, 18:00   

tylko na mojej dzwigni nie ma pozycji ;n; a blokade tylnego dyfra załącza się dzwignią na pozycji 4 HLc ,dobrze jażę (nigdy nie jechałem w terenie)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2009, 18:46   

Mały Marian 4HLc to dolaczenie reduktora. Przeczytaj uwaznie FAQ. Blokada mechanizmu roznicowego tylnego mostu jest zalaczana guzikiem. Nie zawsze skrzynia rozdzielcza (u Ciebie Super Select) musi miec pozycje N. Jest to zwiazane z wersja auta a bezposrednio dotyczy mozliwosci podlaczenia przystawki do wyciagarki mechanicznej.
mały marian napisał/a:
nigdy nie jechałem w terenie
aby sprawdzic napedy nie musisz jechac w teren. Mozesz to zrobic gdzies na placu lub wiejskiej drodze. Bedziesz postepowal zgodnie z zaleceniami fabrycznymi i powolutku jechal to nic sie nie powinno stac.
powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
Wysłany: 02-01-2009, 19:00   

jeżeli chodzi o działanie napędów to samochód jedzie na każdej pozycji , czy to znaczy że działają ???no i czy po każdym przełączeniu dzwigni powinna zapalić się kolejna kontrolka ?
i czy z pozycji 2H na 4H mogę przełączyć w trakcie jazdy ??

[ Dodano: 02-01-2009, 18:03 ]
sorki że tyle pytam ale nie mam pojęcia bo posiadam tylko książkę w języku angielskim a po za tym niewiele tam pisze o obsłudze
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 20:22   

mały marian,

tak jak radzi Gene przeczytaj dokładnie FAQ
(tu link: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970 ).

Gene,

Marianowi chodzi o to, że blokadę tylnego dyfra można aktywować na przełożeniach 4HLc i 4LLc.

Pozdrawiam
 
 
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
Wysłany: 02-01-2009, 20:50   

przeczytałem i teraz wiem o co biega a jutro biore się za te żarówki :roll:
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 20:54   

No to się cieszę do są tam odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.

Pozdrawiam i oby to były tylko żarówki :D
 
 
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
Wysłany: 02-01-2009, 21:01   

ja też jutro dam znać :lol:

[ Dodano: 03-01-2009, 15:20 ]
no i niestety żarówki są dobre ,nawet pozamieniałem z innymi co może być przyczyną ??? :?
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 03-01-2009, 18:54   

Myślę, że musiał byś zacząć od sprawdzenia czy napędy działają? Blokadę mechanizmu różnicowego między osiowego możesz sprawdzić w następujący sposób:
znajdź kawałek suchego czarnego asfaltu. Włącz dźwignią 4HLC. Przejedź kawałek do przodu i tyłu. Następnie zatrzymaj się, skręć maksymalnie koła i powoli jedź do przodu. Jeżeli odczujesz wyraźne szarpanie, "przeskakiwanie" kół i opór w jeździe to wszystko wskazywałoby na to, że napęd jest OK !
Blokada tylnego mostu podczas włączania wydaje dźwięk cichego buczenia /tak jak by pracował silniczek elektryczny/ Gdy blokada zaskoczy jest cicho. Charakterystycznym zachowaniem pajera w głębokim błocie przy włączonej blokadzie jest jazda do przodu mimo skręconych kół. Jeżeli napędy działają to można szukać usterek w czujnikach skrzyni i reduktora.
Powodzenia
_________________

 
 
mały marian 
Forumowicz


Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Tczew/Birmingham
Wysłany: 03-01-2009, 19:02   

spoko jutro się temu przyjrzę i gdzie są dokładnie te czujniki (może to tylko zaśniedziałe złączki???)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.