[EA5W 2.5] Jak zdjąć tarcze/zaciski? |
Autor |
Wiadomość |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:16 [EA5W 2.5] Jak zdjąć tarcze/zaciski?
|
|
|
Tak jak w temacie...
Mam taki problem, że chyba klocki mi trzymają bo jak się przejadę kawałek to tarcze całe czerwone mam i gorące jak diabli ... Chciałem więc rozebrać to wszystko i zobaczyć co tam jest grane ...
No więc proszę o instrukcję jak zdjąć zacisk i tarcz. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-03-2009, 20:34
|
|
|
Borys232 napisał/a: | No więc proszę o instrukcję jak zdjąć zacisk i tarcz |
Aby wymienić klocki lub tarczę hamulcową wystarczy po prostu zdjąć koło i odkręcić śruby mocujące zacisk pod którym są klocki hamulcowe. Ewentualnie do wymiany tarczy hamulcowej należy odkręcić część jarzma do którego zamocowany jest zacisk hamulcowy. Montaż zaś przebiega w kolejności odwrotnej. To tak w skrócie |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2009, 21:19
|
|
|
zaciski - 2 sruby z tylu
potem jarzmo - tez 2 sruby z tylu tarczy
sama tarcza trzyma sie poprzez docisniecie felga - jak nie chce zejsc po kilku puknieciach mlotkiem, to wykorzystaj te gwintowane dziury w jej srodku - wkrecisz srube i tarcza odejdzie
wiecej - jest taki maly manual na mojej WWW - ze zdjeciami |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10684 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-03-2009, 22:29
|
|
|
Przy składaniu dobrze wcisnac tłoczki aby sie klocki cofnęły, dobrze sie składa, do tego wszytko wyczyścić aby tarcza dobrze dolegała do piasty, posmarować ewentualnie smarem miedzianym.
Wszytko dokaldnie Krzyzak ma opisane..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 21-03-2009, 22:50
|
|
|
No ja myślę, że coś z tymi tłoczkami mam nie tak, bo mi non stop lekko hamuje ...
Rozbiorę i się pobawię, jak mi nie wyjdzie to pojadę do mechanika |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2009, 00:37
|
|
|
Borys232 napisał/a: | No ja myślę, że coś z tymi tłoczkami mam nie tak, bo mi non stop lekko hamuje ... |
Zobacz tu i tu i tu. Podobne problemy. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 24-03-2009, 16:43
|
|
|
Okazało się, że tłoczek nie odbija, trzeba kupić zestaw naprawczy i można naprawić
No i przy okazji wymienię klocki, chociaż nie ma takiej potrzeby, ale lepiej wymienię
Dzięki za pomoc, ale sam i tak nic nie zrobiłem, do mechanika pojechałem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|