Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-04-2007, 19:46
[C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?
Autor Wiadomość
rav
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 19:46   [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?

witam Wszystkich przymierzam sie do wymiany plynu w chodnicy i wiem tyle ze wylewa sie go przez korek w wlewa nowy,czy jest az takie proste czy sa jakies niespodziewajki przy tej czynnosci jakies zapowietrzenia itp (mam misia z 90 roku 1.5 GLXi AT)
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 19:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-08-2006, 21:35   

Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 10:48   

Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic.
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 14:46   

kaeres napisał/a:
Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic.


napisz cos wiecej jak to zrobic, z gory dziekuje
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2006, 15:55   

W 4G92 jest korek spustowy i najnormalniej w swiecie sie ta srubke odkreca.
Wycieka do ostatniej kropelki.
Musi takie cos byc w kazdym silniku bo raczej niemozliwe aby wylew z komory do chlodnicy byl w najnizszym punkcie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-09-2006, 23:43   

Hugo napisał/a:
Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10.


Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus?

Można po spuszczeniu dmuchnąć w górny wąż od chłodnicy, to wypluje to co miał w bloku.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-09-2006, 08:17   

josie napisał/a:

Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus?


U mnie jest na klucz 10. Ciekawe, że Ci się nie zapowietrzył, bo u mnie dość poważnie. Na tyle, że ześwirowały obroty silnika (3 000 na wolnych, bo pewnie nie doszedł płyn do gaźnika i nie wyłączyło się ssanie). Później reduktor zamarzł. Masakra. Wychodziłem z siebie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 04-09-2006, 20:35   

Niczego nie trzeba odpowietrzac - samo sie wszystko odpowietrza.
Po wymianie trzeba tylko dbac o odpowiedni poziom w zb. wyrownawczym (czesto - przez pierwsze 100 km - zagladac i sprawdzac czy nie jest za malo plynu).
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2006, 07:57   

Krzyzak, po co jest srubka odpowietrzajaca ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 05-09-2006, 09:18   

Nie wiem :)
 
 
tuarek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2006, 18:11   

witam

także sam wymieniałem płyn w chłodnicy, nic przy tym nie odpowietrzałem bo po to jest pojemnik wyrówujący, więc nic nie trzeba odkręcać
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2006, 12:36   

Jak bedziesz mial banki powietrza w komorze silnika to nie wyleci do zbiornika wyrownawczego.
Nie jest regula, ze MUSZISZ odpowietrzac. Jezeli nie wylejesz calego plynu chlodzacego z komory silnika to raczej odpowietrzac nie trzeba bo powietrze nie podejdzie.
Ale z tego co widze to pewnie nie spuszczales calego plynu i wlewales nowy, ktory sie wymieszal ze starym.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 11-09-2006, 12:55   

sprawdzałem w manualu do Colta i nie mogłem znaleźć nic o śrubce odpowietrzającej, aczkolwiek jak pamiętam w manualu do runnera chyba coś o tym było, muszę poszukać z książką na żywo
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 11-09-2006, 13:43   

śrubka przy termostacie jest - i to w większości silników, które widziałem, ale nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania przy jej użyciu; jak narazie z niej nie korzystałem nigdy
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2006, 14:03   

Nie trzeba odpowietrzać bo zbiorniczek wyrównawczy nie jsest ciśnieniowy sam się odpowietrza. Śruba owszem jest. Troszkę zawsze się zapowietrza ale wystarczy standartowo kilka razy ścisnąć przewód i jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.