Przesunięty przez: Hubeeert 23-04-2007, 19:46 |
[C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy? |
Autor |
Wiadomość |
rav [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2006, 19:46 [C52A 1.5] Jak wymienic plyn chłodniczy?
|
|
|
witam Wszystkich przymierzam sie do wymiany plynu w chodnicy i wiem tyle ze wylewa sie go przez korek w wlewa nowy,czy jest az takie proste czy sa jakies niespodziewajki przy tej czynnosci jakies zapowietrzenia itp (mam misia z 90 roku 1.5 GLXi AT) |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 19:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2006, 21:35
|
|
|
Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10. |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2006, 10:48
|
|
|
Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic. |
|
|
|
 |
tojek [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2006, 14:46
|
|
|
kaeres napisał/a: | Jezeli chcesz dokladnie wymienic plyn chlodniczy to jeszcze musisz sposcic z komory silnika.
Jest tam troche chlodziwa wiec warto to oproznic. |
napisz cos wiecej jak to zrobic, z gory dziekuje |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2006, 15:55
|
|
|
W 4G92 jest korek spustowy i najnormalniej w swiecie sie ta srubke odkreca.
Wycieka do ostatniej kropelki.
Musi takie cos byc w kazdym silniku bo raczej niemozliwe aby wylew z komory do chlodnicy byl w najnizszym punkcie. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-09-2006, 23:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | Będziesz miał niespodziankę w postaci zapowietrzenia, jeśli nie odkręcisz śrubki odpowietrzającej, która znajduje się przy termostacie na kolektorze ssącym. Jest na klucz 10. |
Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus?
Można po spuszczeniu dmuchnąć w górny wąż od chłodnicy, to wypluje to co miał w bloku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-09-2006, 08:17
|
|
|
josie napisał/a: |
Ja zmieniałem nie odpowietrzając i niespodzianki nie miałem, sam się odpowietrzył. A ta śrubka to nie przypadkiem na imbus? |
U mnie jest na klucz 10. Ciekawe, że Ci się nie zapowietrzył, bo u mnie dość poważnie. Na tyle, że ześwirowały obroty silnika (3 000 na wolnych, bo pewnie nie doszedł płyn do gaźnika i nie wyłączyło się ssanie). Później reduktor zamarzł. Masakra. Wychodziłem z siebie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 20:35
|
|
|
Niczego nie trzeba odpowietrzac - samo sie wszystko odpowietrza.
Po wymianie trzeba tylko dbac o odpowiedni poziom w zb. wyrownawczym (czesto - przez pierwsze 100 km - zagladac i sprawdzac czy nie jest za malo plynu). |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 07:57
|
|
|
Krzyzak, po co jest srubka odpowietrzajaca ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 09:18
|
|
|
Nie wiem |
|
|
|
 |
tuarek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2006, 18:11
|
|
|
witam
także sam wymieniałem płyn w chłodnicy, nic przy tym nie odpowietrzałem bo po to jest pojemnik wyrówujący, więc nic nie trzeba odkręcać |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:36
|
|
|
Jak bedziesz mial banki powietrza w komorze silnika to nie wyleci do zbiornika wyrownawczego.
Nie jest regula, ze MUSZISZ odpowietrzac. Jezeli nie wylejesz calego plynu chlodzacego z komory silnika to raczej odpowietrzac nie trzeba bo powietrze nie podejdzie.
Ale z tego co widze to pewnie nie spuszczales calego plynu i wlewales nowy, ktory sie wymieszal ze starym. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-09-2006, 12:55
|
|
|
sprawdzałem w manualu do Colta i nie mogłem znaleźć nic o śrubce odpowietrzającej, aczkolwiek jak pamiętam w manualu do runnera chyba coś o tym było, muszę poszukać z książką na żywo |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-09-2006, 13:43
|
|
|
śrubka przy termostacie jest - i to w większości silników, które widziałem, ale nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania przy jej użyciu; jak narazie z niej nie korzystałem nigdy |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2006, 14:03
|
|
|
Nie trzeba odpowietrzać bo zbiorniczek wyrównawczy nie jsest ciśnieniowy sam się odpowietrza. Śruba owszem jest. Troszkę zawsze się zapowietrza ale wystarczy standartowo kilka razy ścisnąć przewód i jest ok. |
|
|
|
 |
|