[Cari 1.9TD] Potencjometr gazu |
Autor |
Wiadomość |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 22-06-2010, 15:58 [Cari 1.9TD] Potencjometr gazu
|
|
|
Witam,
Nie wiem czy dobrze to nazwałem Potencjometr gazu (chodzi o ta czarna kostkę na pompie paliwowej), czy jeśli po wpięciu się do środkowego pina woltomierzem nie wykazuje żadnych wartość 0,00 V) poruszanie tą kostką nic nie powoduje, to oznacza że jest on padnięty? Jest możliwość dokupienia tylko tej części? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-06-2010, 16:01
|
|
|
środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ?? |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 22-06-2010, 16:08
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ?? |
Tak |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-06-2010, 16:52
|
|
|
to trzeba sprawdzić czy napięcie dochodzi chyba zewnętrzne piny |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 22-06-2010, 17:01
|
|
|
Ok dzięki za podpowiedź przy najbliższej okazji sprawdzę czy jest napięcie
[ Dodano: 25-06-2010, 13:57 ]
Napięcie jest, tzn ze potencjometr jest do niczego? Można go dokupić osobno? |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 25-06-2010, 22:30
|
|
|
Potencjometr można dokupić - najlepiej pytać u "pompiarzy". Nowy kosztuje 600 - 700 zł. U mnie zamontowali używany za 300 zł i jeżdżę na nim już rok. Niesprawny lub źle ustawiony potencjometr powoduje świecenie kontrolki Check Engine. |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 28-06-2010, 12:11
|
|
|
Potencjometr, jednak działa, źle wpinałem się do środkowego pina, został ustawiony na 0.7V a przy wychyleniu ma wartość 3,4V; nie pomogło to jednak, silnik nadal pracuje twardo, tzn jak stary rozklekotany Diesel - jest to chwilowe zdarza się to przy odpalaniu jak i w czasie jazdy a później pracuje normalnie - check engin też zaświeca się i gaśnie, ma to miejsce zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, ma ktoś jeszcze może jakiś pomysł co może być przyczyną? Wymrugane błędy: 12;14;17;18;21;35;38;51;54;55 - dodam ze samochód kopci na czarno - przy dodawaniu gazu, czyżby przyszedł czas na turbo? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-06-2010, 12:40
|
|
|
Kąt wtrysku był sprawdzany Jakieś problemy przy odpalaniu Poci się któryś wtryskiwacz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 28-06-2010, 12:44
|
|
|
Kąt nie był sprawdzany, mechanicy którzy są w mojej okolicy chyba się nie znają za bardzo na dieslach bo żaden nie chciał tego zrobić, możliwe ze leje pierwszy wtrysk od lewej jeśli patrzy się od przodu auta, z zapalaniem nie mam żadnych problemów |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 28-06-2010, 12:56
|
|
|
LDA, jest chyba OK, nie leci z niego przewodem do kolektora, jest suchy; Czy zaślepienie samego wlotu do EGR wystarczy? mam tam włożoną kulkę od łożyska |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 28-06-2010, 12:59
|
|
|
jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej .
Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 28-06-2010, 13:20
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej .
Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić |
A jak to sprawdzić czy jest zacięty w pozycji uchylonej, trzeba wymontować zawór?
LDA sprawdzę jeszcze dziś |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 29-06-2010, 13:29
|
|
|
tak egr najlepiej wymontować wyczyścić i założyć zaślepkę |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 12-07-2010, 11:31
|
|
|
Timing Control ma rezystancje 15 omów więc za dużo,
co do tego pierwszego rysunku to czy chodzi tu o wtrysk sterujący? nie wiem za bardzo co przedstawia rysunek i nie wiem co mam zmierzyć |
|
|
|
 |
|