| [Cari 1.9TD] Potencjometr gazu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2010, 14:58   [Cari 1.9TD] Potencjometr gazu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Nie wiem czy dobrze to nazwałem Potencjometr gazu (chodzi o ta czarna kostkę na pompie paliwowej), czy jeśli po wpięciu się do środkowego pina woltomierzem nie wykazuje żadnych wartość 0,00 V) poruszanie tą kostką nic nie powoduje, to oznacza że jest on padnięty? Jest możliwość dokupienia tylko tej części?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2010, 15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2010, 15:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ?? | 
 
 Tak
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2010, 15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | to trzeba sprawdzić czy napięcie dochodzi chyba zewnętrzne piny |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-06-2010, 16:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok dzięki za podpowiedź przy najbliższej okazji sprawdzę czy jest napięcie 
 [ Dodano: 25-06-2010, 13:57 ]
 Napięcie jest, tzn ze potencjometr jest do niczego? Można go dokupić osobno?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kylek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Maj 2008
 Posty: 172
 Skąd: Łęczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2010, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Potencjometr można dokupić - najlepiej pytać u "pompiarzy". Nowy kosztuje 600 - 700 zł. U mnie zamontowali używany za 300 zł i jeżdżę na nim już rok. Niesprawny lub źle ustawiony potencjometr powoduje świecenie kontrolki Check Engine. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 11:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Potencjometr, jednak działa, źle wpinałem się do środkowego pina, został ustawiony na 0.7V a przy wychyleniu ma wartość 3,4V; nie pomogło to jednak, silnik nadal pracuje twardo, tzn jak stary rozklekotany Diesel - jest to chwilowe zdarza się to przy odpalaniu jak i w czasie jazdy a później pracuje normalnie - check engin też zaświeca się i gaśnie, ma to miejsce zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, ma ktoś jeszcze może jakiś pomysł co może być przyczyną? Wymrugane błędy: 12;14;17;18;21;35;38;51;54;55  - dodam ze samochód kopci na czarno - przy dodawaniu gazu, czyżby przyszedł czas na turbo?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kąt wtrysku był sprawdzany  Jakieś problemy przy odpalaniu  Poci się któryś wtryskiwacz   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 11:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kąt nie był sprawdzany, mechanicy którzy są w mojej okolicy chyba się nie znają za bardzo na dieslach bo żaden nie chciał tego zrobić, możliwe ze leje pierwszy wtrysk od lewej jeśli patrzy się od przodu auta, z zapalaniem nie mam żadnych problemów |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 11:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | 
 LDA, jest chyba OK, nie leci z niego przewodem do kolektora, jest suchy; Czy zaślepienie samego wlotu  do EGR wystarczy? mam tam włożoną kulkę od łożyska
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 11:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej . 
 Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 12:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej . 
 
 Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić
 | 
 A jak to sprawdzić czy jest zacięty w pozycji uchylonej, trzeba wymontować zawór?
 LDA sprawdzę jeszcze dziś
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2010, 12:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak egr najlepiej wymontować wyczyścić i założyć zaślepkę |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mandryl   Forumowicz
 
 Auto: 1.9 TD
 Dołączył: 08 Gru 2008
 Posty: 44
 Skąd: Płońsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-07-2010, 10:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Timing Control ma rezystancje 15 omów więc za dużo,
 co do tego pierwszego rysunku to czy chodzi tu o wtrysk sterujący? nie wiem za bardzo co przedstawia rysunek i nie wiem co mam zmierzyć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |