Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Potencjometr gazu
Autor Wiadomość
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 22-06-2010, 15:58   [Cari 1.9TD] Potencjometr gazu

Witam,
Nie wiem czy dobrze to nazwałem Potencjometr gazu (chodzi o ta czarna kostkę na pompie paliwowej), czy jeśli po wpięciu się do środkowego pina woltomierzem nie wykazuje żadnych wartość 0,00 V) poruszanie tą kostką nic nie powoduje, to oznacza że jest on padnięty? Jest możliwość dokupienia tylko tej części?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-06-2010, 16:01   

środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ??
 
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 22-06-2010, 16:08   

pawelsonx napisał/a:
środkowy pin i masa oraz stacyjka przekręcona ??


Tak
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-06-2010, 16:52   

to trzeba sprawdzić czy napięcie dochodzi chyba zewnętrzne piny
 
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 22-06-2010, 17:01   

Ok dzięki za podpowiedź przy najbliższej okazji sprawdzę czy jest napięcie

[ Dodano: 25-06-2010, 13:57 ]
Napięcie jest, tzn ze potencjometr jest do niczego? Można go dokupić osobno?
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 25-06-2010, 22:30   

Potencjometr można dokupić - najlepiej pytać u "pompiarzy". Nowy kosztuje 600 - 700 zł. U mnie zamontowali używany za 300 zł i jeżdżę na nim już rok. Niesprawny lub źle ustawiony potencjometr powoduje świecenie kontrolki Check Engine.
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 28-06-2010, 12:11   

Potencjometr, jednak działa, źle wpinałem się do środkowego pina, został ustawiony na 0.7V a przy wychyleniu ma wartość 3,4V; nie pomogło to jednak, silnik nadal pracuje twardo, tzn jak stary rozklekotany Diesel - jest to chwilowe zdarza się to przy odpalaniu jak i w czasie jazdy a później pracuje normalnie - check engin też zaświeca się i gaśnie, ma to miejsce zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, ma ktoś jeszcze może jakiś pomysł co może być przyczyną? Wymrugane błędy: 12;14;17;18;21;35;38;51;54;55 - dodam ze samochód kopci na czarno - przy dodawaniu gazu, czyżby przyszedł czas na turbo? :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-06-2010, 12:40   

Kąt wtrysku był sprawdzany :?: Jakieś problemy przy odpalaniu :?: Poci się któryś wtryskiwacz :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 28-06-2010, 12:44   

Kąt nie był sprawdzany, mechanicy którzy są w mojej okolicy chyba się nie znają za bardzo na dieslach bo żaden nie chciał tego zrobić, możliwe ze leje pierwszy wtrysk od lewej jeśli patrzy się od przodu auta, z zapalaniem nie mam żadnych problemów
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-06-2010, 12:45   

sprawdź


oraz



pozatym jak kopci na czarno to za mało powietrza za duzo paliwa.

EGR zaślep

LDA do sprawdzenia (turbo booster) http://www.mondeoklubpols...e=print&sid=168
 
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 28-06-2010, 12:56   

pawelsonx napisał/a:
sprawdź
Obrazek

oraz

Obrazek

pozatym jak kopci na czarno to za mało powietrza za duzo paliwa.

EGR zaślep

LDA do sprawdzenia (turbo booster) http://www.mondeoklubpols...e=print&sid=168


LDA, jest chyba OK, nie leci z niego przewodem do kolektora, jest suchy; Czy zaślepienie samego wlotu do EGR wystarczy? mam tam włożoną kulkę od łożyska
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-06-2010, 12:59   

jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej .

Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić
 
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 28-06-2010, 13:20   

pawelsonx napisał/a:
jak zaw\or nie jest zacięty to wystarczy zdjąć przewód i zaslępic przewód czasem jes zacięty w pozycji uchylonej .


Co do LDA zdejmij przewód co idzie do kolektora i w dorgę jak nie bedzie róznicy w jezdzie to trzpień jest zacięty i trza go wyczyścić

A jak to sprawdzić czy jest zacięty w pozycji uchylonej, trzeba wymontować zawór?
LDA sprawdzę jeszcze dziś
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-06-2010, 13:29   

tak egr najlepiej wymontować wyczyścić i założyć zaślepkę
 
 
 
mandryl 
Forumowicz

Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 44
Skąd: Płońsk
Wysłany: 12-07-2010, 11:31   

pawelsonx napisał/a:
sprawdź
Obrazek

oraz

Obrazek

pozatym jak kopci na czarno to za mało powietrza za duzo paliwa.

EGR zaślep

LDA do sprawdzenia (turbo booster) http://www.mondeoklubpols...e=print&sid=168

Timing Control ma rezystancje 15 omów więc za dużo,
co do tego pierwszego rysunku to czy chodzi tu o wtrysk sterujący? nie wiem za bardzo co przedstawia rysunek i nie wiem co mam zmierzyć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.