Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięcie momentu obrotowego
Autor Wiadomość
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 04-11-2011, 21:50   Przesunięcie momentu obrotowego

Mam ASX-a 1.8 DID MIVEC (4WD) 4 WD 6 MT gdzie jak deklaruje producent max moment obrotowy 300Nm/ 2000 - 3000 obr. Faktycznie od 2000 autko zaczynało jechać. Ostatnio byłem na wgraniu poprawianego oprogramowania ( kampania zapieczony pierścień tłoka ENL-11-018-SC).
Teraz co zauważyłem po wgraniu oprogramowania, ASX zaczyna jechać od 2500-3500 obr. Czy to możliwe, iż programowo został przesunięty max moment obrotowy? Czy może jest jakaś inna przyczyna?
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 05-11-2011, 08:59   

ASO zrobiło ci chip tuning. Teraz masz słabsze przyspieszenie, ale jak to sie mówi w przyrodzie nic nie ginie będziesz miał lepszą prędkość maksymalną.
A tak na poważnie to jest mozliwe po wgraniu nowej mapy ale druga sprawa jeśli sie nie myle to MIVEC to elektroniczne sterowanie faz rozrządu, wiec może nowy program sprawia że póżniej silnik przechodzi do następnej fazy czytaj później się zawory szerzej otwierają.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2011, 09:25   

Jeśli silnik był za bardzo wysilony i załatwiał pierścienie to możliwe, że w nowym sofcie maksymalny moment rozwijany jest później... Chyba forester za szybko konsumował sprzęgła i też zmieniali opcjonalnie soft, na taki który rozwija trochę później maksymalny moment.

Najlepiej by było, jak osoba która nie ma jeszcze tego nowego softu pojechała by na tą samą hamowanie przed softem i po zmianie softu....

A potem oddać samochód bo nie jest zgodny z umową :twisted:

Ciekawe czy poprawią katalogi w związku z taką zmianą?
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-11-2011, 19:07   Re: Przesunięcie momentu obrotowego

Haniball napisał/a:
Ostatnio byłem na wgraniu poprawianego oprogramowania ( kampania zapieczony pierścień tłoka ENL-11-018-SC).

Czy ta akcja serwisowa dotyczy wszystkich ASX 1,8? Pytam, bo nie dostałem żadnej informacji a sądząc po opisie, dotyczy to również mojego auta.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-11-2011, 19:44   

wlodeks napisał/a:
nie dostałem żadnej informacji


Ja też nie dostałem żadnej informacji.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2011, 20:18   

vavoom napisał/a:
wlodeks napisał/a:
nie dostałem żadnej informacji


Ja też nie dostałem żadnej informacji.


Większość akcji serwisowych jest realizowana podczas normalnego, corocznego przeglądu, albo przy okazji innej wizyty w ASO. Informacje są wysyłane tylko w przypadku usterek bezpośrednio zagrażających bezpieczeństwu. (tak mi się przynajmniej wydaje z doświadczenia)
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-11-2011, 20:33   

Luk napisał/a:

Większość akcji serwisowych jest realizowana podczas normalnego, corocznego przeglądu, albo przy okazji innej wizyty w ASO.

W tym miesiącu mam przegląd, więc dam znać jak to wyglądało u mnie.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2011, 21:12   

O tym (chyba) upgrade pisał już wcześniej tmp, kilka miesięcy pisali o tym upgrade (znowu chyba) na amerykańskich forach - gorsze przyspieszenie po wgraniu poprawki, chronologicznie to było właśnie kolejne po tym kwietniowym związanym z wysokim poziomem oleju (w USA).
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-11-2011, 08:29   

To jak ktoś jeszcze nie ma nowego to niech zajedzie na hamowanie znowu 50-100zł za pomiar to nie wiem czy dużo czy mało w porównaniu z przeglądem nowego samochodu, a będziecie mieli dowód...
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 06-11-2011, 14:26   

Dziś, zauważyłem kolejny objaw tj. przyśpieszanie na 5,6 biegu w zakresie 1700-2300 obrotów( duże obciążenie- pedał przyśpieszenie wciśnięty do oporu) w silniku zaczyna coś głośno brzęczeć, chrobotać( dźwięk jak przy zużytym łożysku tylko dużo głośniejszy). Powyżej 2300 obr. objaw ustaje. Jest to o tyle dziwne, iż przy delikatnym przyśpieszaniu brzęczenia nie słychać. Wcześniej przed wgraniem oprogramowania takiego objawu nie było. Sprawę zgłaszam do ASO...
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2011, 22:16   

Super, za 2 tygodnie mam przegląd więc pewnie i wgranie softu a tu takie kwiatki...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-11-2011, 22:34   

Wedrowiec napisał/a:
O tym (chyba) upgrade pisał już wcześniej tmp, kilka miesięcy pisali o tym upgrade (znowu chyba) na amerykańskich forach - gorsze przyspieszenie po wgraniu poprawki, chronologicznie to było właśnie kolejne po tym kwietniowym związanym z wysokim poziomem oleju (w USA).


Skąd podwyższony poziom oleju w silniku benzynowym? Tam diesla nie ma :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2011, 00:27   

hmm a skąd wziąłeś silnik benzynowy? Temat jest o dieslu, wątki które znalazłem na tych forach też były o dieslu. Sugerujesz, że w jułesej nie ma diesli?

edit: aż sprawdziłem, rzeczywiście tam nawet w sumie nie ma ASX tylko RVR(kanada)/ Outek Sport (usa) - forum znalazłem po ASX i kojarzę, że było amerykańskie... poszukam później może jeszcze raz znajdę to napiszę co to był za kraj w takim razie ;)

edit2: dooobra, nie wiem skąd te usa wytrzasnąłem.

http://www.asxownersclub....software-update

cała dyskusja na ten temat, sprzed kilku miesięcy. To było chyba te forumi ten wątek które znalazłem jakiś czas temu.
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 07-11-2011, 21:03   

No i sprawa usterki wyjaśniona, banalna rzecz, ASX miał nieszczelność za turbiną, trzeba było poprawić mocowanie węża i dokręcić opaskę :mrgreen: . Teraz jest wszystko jak należy. Mam nadzieję, iż był to odosobniony przypadek z tym wężem.
 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2011, 16:06   

Haniball napisał/a:
Dziś, zauważyłem kolejny objaw tj. przyśpieszanie na 5,6 biegu w zakresie 1700-2300 obrotów( duże obciążenie- pedał przyśpieszenie wciśnięty do oporu) w silniku zaczyna coś głośno brzęczeć, chrobotać( dźwięk jak przy zużytym łożysku tylko dużo głośniejszy). Powyżej 2300 obr. objaw ustaje. Jest to o tyle dziwne, iż przy delikatnym przyśpieszaniu brzęczenia nie słychać. Wcześniej przed wgraniem oprogramowania takiego objawu nie było. Sprawę zgłaszam do ASO...


Czy to ten dźwięk (str.5, mój wpis z załączonym plikiem do odsłuchania)?
http://forum.mitsumaniaki...=65216&start=60
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.