Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-11-2011, 15:32   

bluecard88 napisał/a:
dobry wybor?
Bardzo dobry.
 
 
rajder 
Mitsumaniak

Auto: daf 105
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 39
Skąd: PL
Wysłany: 21-11-2011, 15:36   

Poprzedni właściciel mógł zmienić uszczelkę,pozostałości oleju długi czas będą wyłazić do płynu (obejrzyj śruby przewody czy nic nie było rozkręcane zdejmowane) ew.zapytaj go co było robione.Zmień rozrząd +pompa oraz płyny.Sprawdź sobie czy nie masz błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 21-11-2011, 16:13   

No po silniku niewidac zeby bylo cos rozkrecane, mam jednak ubytki plynu w chlodnicy. Leje sie z pod chlodnicy. Chyba z jakichs przewodow przy chlodnicy, chlodnice obie wygladaja prawie na nowe, mysle ze bylo wymieniane. o 7 bede u mechanika wszytskiego sie dowiem.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-11-2011, 19:36   

bluecard88, to nie temat o rozrządzie, wiesz nie róbmy OT.
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 21-11-2011, 22:51   

No wiec napisze dalej na temat. Byłem u mechanika w sprawie tego kopcenia z wydechu i diagnoza jest taka.
-niema oleju w plynie chlodniczym
-niema plynu w oleju
-swiece nie wyplukane nie biale
-wody z chlodnicy mi nie wybija
Wiec nie uszczelka:)
Powiedzial ze z rury kopci moze i wiecej niz powinno ,ale moze to byc spowodowane jazda na krotkich dystansach i wody sie w wydechu nazbieralo. No i jest chlodno na zewnatrz. Wiec duzy przeglad i do przodu :) Ogolem okazalo sie ze kupilem w dobrym stanie autko :) pozdrawiam wszystkich i wielkie dzieki wszytskim za pomoc.
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 21-11-2011, 22:58   

bluecard88 napisał/a:
okazalo sie ze kupilem w dobrym stanie autko

cytujac klasyka
A NIE MOWILEM :mrgreen: , ale najwazniejsze ze ty jestes spokojny i pewien swego wozidelka , stosuj sie do rad doswiadczonych kolegow z forum a -"bedzie pan zadowolony "-szerokiej drogi :wink:
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-11-2011, 13:39   

bluecard88 napisał/a:
Powiedzial ze z rury kopci moze i wiecej niz powinno ,ale moze to byc spowodowane jazda na krotkich dystansach i wody sie w wydechu nazbieralo
A co było pisane wyżej?
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 31-01-2015, 00:56   [EA2A] Szary albo biały dymek z wydechu

Witam, jakiś czas temu wrzuciłem na forum analizę spalin. Zbyt dobra nie wyszła HC 200, otóż pomyślałem że może to być uszczelka pod głowicą, sprawdziłem płyn chłodzący, kolor taki sam, nie ubyło. Co może być przyczyną takiego lekkiego dymienia? Czuć gaz, albo spaliny ( przez chwile po odpaleniu). Wymieniłem świece, zastanawiam się nad przewodami WN. Czy są jakieś inne propozycje sprawdzenia? Nie dotykałem się jeszcze do sondy lambda, ale nie zabardzo wiem jak się do tego zabrać, więc raczej zostawię to mechanikom. Pozdrawiam.

[ Dodano: 31-01-2015, 14:36 ]
Że przez pół nocy nie dawało mi spać te cholerstwo tak więc poszedłem do garażu, i wymrugałem kody błędów ponieważ w miniony weekend ( przy prędkości ok 120km/h) pokazał się check i po paru sek zgasł, otóż wymrugałem kody 11 oraz 23.

11 - sonda lambda?
23 - nie do końca rozumiem

Sprawdziłem płyn chłodniczy, otóż dwa miesiące temu dolałem dosłownie 50ml niebieskiego płynu do chłodnic, dziś było na minimum po całonocnym staniu w garażu. kolor przed dzisiejszym dolaniem zaobserwowałem taki delikatny miodowy, natomiast nic na korku nie było. Dziś zamierzam również kupić nowe kabelki WN.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2015, 20:57   

lutekwwl napisał/a:
przy prędkości ok 120km/h) pokazał się check i po paru sek zgasł
lutekwwl napisał/a:
11 - sonda lambda?
Typowe okoliczności, w których w tym aucie kontrolka Check Engine sygnalizuje początek końca sondy lambda.
lutekwwl napisał/a:
dolałem dosłownie 50ml niebieskiego płynu do chłodnic, dziś było na minimum po całonocnym staniu w garażu
Normalne w tym aucie, nadmiar jest wyrzucany i na zimnym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym zawsze jest na minimum. Na rozgrzanym powinien się podnieść w okolice maksimum. Wtedy wszystko jest OK.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2015, 22:01   

Hugo napisał/a:
Check Engine sygnalizuje początek końca sondy lambda

...lub źle ustawioną instalację LPG
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 02-02-2015, 16:32   

Witam, ponownie. Byłem dziś u mechanika, aby sprawdzić czy uszczelka jest do wymiany. Mechanik sprawdził zawartość dwutlenku węgla w chłodnicy, okazało się że nic nie ma i uszczelka jest na szczęście calutka :) Zakupiłem sonde Denso, (cena ok 200zł), myślę że to dobry wybór. A więc autko dostanie nową sonde i nowe przewody WN, zobaczymy czy coś się poprawi, ale podobno wszystko jest w jak najlepszym porządku.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 02-02-2015, 17:52   

Masz katalizator?
To upewnij się, że nie jest przytkany, wtedy odczyt HC też ci wzrośnie.
Poza tym do sprawdzenia jeszcze to czy oleju nie ubywa za dużo. Duży poziom HC, to albo jazda na bogato, albo lekkie przepalanie oleju (uszczelniacze zaworowe).

Acha, test spalin w "azjatach" robi się na rozgrzanym do czerwoności katalizatorze. Zanim podepniesz auto pod sondę, trzeba je przykatować z kwadrans na trójce. :mrgreen:
Bo, masz jak w banku, że na nierozgrzanym silniku (kacie) wyniki będziesz miał poza normą. Taki urok Mitsubishi i Nissana :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
lutekwwl 
Forumowicz
pan życia i śmierci


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 228
Skąd: Wołomin
Wysłany: 03-02-2015, 15:48   

Dziś została wymieniona sonda lambda na DENSO, praktycznie dymienie na benzynie całkowicie znikneło :) ( troszkę czasami widać może ze względu na temp -1) :) Na gazie jeszcze występuje, ale to raczej kwestia wyregulowania ponieważ troszeczkę czuć niespalony gaz :) Jeżeli chodzi o olej, to między wymianami dolewam ok 0,3-05l, jeżdżę na półsyntetyku 10w40 valvoline maxlife.
 
 
Rdek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 05-02-2015, 15:13   

Podepnę się pod temat, W moim galancie od jakiegoś czasu zauważyłem że mi właśnie ucieka płyn chłodniczy, z wydechu kopci na zimnym i na ciepłym, oleju też troszkę ubyło, jestem na 90% pewny że to uszczelka :( Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach no i na ostatnim niestety nie dobija, tylko do połowy skali, więc to też świadczy o tym że uszczelka do wymiany :/ Pytanie do forumowiczów czy w domu się to da jako tako w miarę zrobić czy lepiej oddać do mechanika? głowicę raczej będę musiał zplanować ale to akurat nie problem, Ktoś by mi dał jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy wymianie itp? :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-02-2015, 19:25   

Jak masz trochę porzadnych narzędzi i jeszcze więcej umiejętności i wiedzy na temat tego silnika to mozliwe że ogarniesz ten temat, głowica jednak powinna skończyć na kompletnej regeneracji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.