[EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-11-2011, 15:32
|
|
|
bluecard88 napisał/a: | dobry wybor? | Bardzo dobry. |
|
|
|
 |
rajder
Mitsumaniak
Auto: daf 105
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 39 Skąd: PL
|
Wysłany: 21-11-2011, 15:36
|
|
|
Poprzedni właściciel mógł zmienić uszczelkę,pozostałości oleju długi czas będą wyłazić do płynu (obejrzyj śruby przewody czy nic nie było rozkręcane zdejmowane) ew.zapytaj go co było robione.Zmień rozrząd +pompa oraz płyny.Sprawdź sobie czy nie masz błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 |
|
|
|
 |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 21-11-2011, 16:13
|
|
|
No po silniku niewidac zeby bylo cos rozkrecane, mam jednak ubytki plynu w chlodnicy. Leje sie z pod chlodnicy. Chyba z jakichs przewodow przy chlodnicy, chlodnice obie wygladaja prawie na nowe, mysle ze bylo wymieniane. o 7 bede u mechanika wszytskiego sie dowiem. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-11-2011, 19:36
|
|
|
bluecard88, to nie temat o rozrządzie, wiesz nie róbmy OT. |
|
|
|
 |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:51
|
|
|
No wiec napisze dalej na temat. Byłem u mechanika w sprawie tego kopcenia z wydechu i diagnoza jest taka.
-niema oleju w plynie chlodniczym
-niema plynu w oleju
-swiece nie wyplukane nie biale
-wody z chlodnicy mi nie wybija
Wiec nie uszczelka:)
Powiedzial ze z rury kopci moze i wiecej niz powinno ,ale moze to byc spowodowane jazda na krotkich dystansach i wody sie w wydechu nazbieralo. No i jest chlodno na zewnatrz. Wiec duzy przeglad i do przodu Ogolem okazalo sie ze kupilem w dobrym stanie autko pozdrawiam wszystkich i wielkie dzieki wszytskim za pomoc. |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:58
|
|
|
bluecard88 napisał/a: | okazalo sie ze kupilem w dobrym stanie autko |
cytujac klasyka
A NIE MOWILEM , ale najwazniejsze ze ty jestes spokojny i pewien swego wozidelka , stosuj sie do rad doswiadczonych kolegow z forum a -"bedzie pan zadowolony "-szerokiej drogi |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-11-2011, 13:39
|
|
|
bluecard88 napisał/a: | Powiedzial ze z rury kopci moze i wiecej niz powinno ,ale moze to byc spowodowane jazda na krotkich dystansach i wody sie w wydechu nazbieralo | A co było pisane wyżej? |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 31-01-2015, 00:56 [EA2A] Szary albo biały dymek z wydechu
|
|
|
Witam, jakiś czas temu wrzuciłem na forum analizę spalin. Zbyt dobra nie wyszła HC 200, otóż pomyślałem że może to być uszczelka pod głowicą, sprawdziłem płyn chłodzący, kolor taki sam, nie ubyło. Co może być przyczyną takiego lekkiego dymienia? Czuć gaz, albo spaliny ( przez chwile po odpaleniu). Wymieniłem świece, zastanawiam się nad przewodami WN. Czy są jakieś inne propozycje sprawdzenia? Nie dotykałem się jeszcze do sondy lambda, ale nie zabardzo wiem jak się do tego zabrać, więc raczej zostawię to mechanikom. Pozdrawiam.
[ Dodano: 31-01-2015, 14:36 ]
Że przez pół nocy nie dawało mi spać te cholerstwo tak więc poszedłem do garażu, i wymrugałem kody błędów ponieważ w miniony weekend ( przy prędkości ok 120km/h) pokazał się check i po paru sek zgasł, otóż wymrugałem kody 11 oraz 23.
11 - sonda lambda?
23 - nie do końca rozumiem
Sprawdziłem płyn chłodniczy, otóż dwa miesiące temu dolałem dosłownie 50ml niebieskiego płynu do chłodnic, dziś było na minimum po całonocnym staniu w garażu. kolor przed dzisiejszym dolaniem zaobserwowałem taki delikatny miodowy, natomiast nic na korku nie było. Dziś zamierzam również kupić nowe kabelki WN. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2015, 20:57
|
|
|
lutekwwl napisał/a: | przy prędkości ok 120km/h) pokazał się check i po paru sek zgasł |
lutekwwl napisał/a: | 11 - sonda lambda? | Typowe okoliczności, w których w tym aucie kontrolka Check Engine sygnalizuje początek końca sondy lambda. lutekwwl napisał/a: | dolałem dosłownie 50ml niebieskiego płynu do chłodnic, dziś było na minimum po całonocnym staniu w garażu | Normalne w tym aucie, nadmiar jest wyrzucany i na zimnym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym zawsze jest na minimum. Na rozgrzanym powinien się podnieść w okolice maksimum. Wtedy wszystko jest OK. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-01-2015, 22:01
|
|
|
Hugo napisał/a: | Check Engine sygnalizuje początek końca sondy lambda |
...lub źle ustawioną instalację LPG |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 02-02-2015, 16:32
|
|
|
Witam, ponownie. Byłem dziś u mechanika, aby sprawdzić czy uszczelka jest do wymiany. Mechanik sprawdził zawartość dwutlenku węgla w chłodnicy, okazało się że nic nie ma i uszczelka jest na szczęście calutka Zakupiłem sonde Denso, (cena ok 200zł), myślę że to dobry wybór. A więc autko dostanie nową sonde i nowe przewody WN, zobaczymy czy coś się poprawi, ale podobno wszystko jest w jak najlepszym porządku. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-02-2015, 17:52
|
|
|
Masz katalizator?
To upewnij się, że nie jest przytkany, wtedy odczyt HC też ci wzrośnie.
Poza tym do sprawdzenia jeszcze to czy oleju nie ubywa za dużo. Duży poziom HC, to albo jazda na bogato, albo lekkie przepalanie oleju (uszczelniacze zaworowe).
Acha, test spalin w "azjatach" robi się na rozgrzanym do czerwoności katalizatorze. Zanim podepniesz auto pod sondę, trzeba je przykatować z kwadrans na trójce.
Bo, masz jak w banku, że na nierozgrzanym silniku (kacie) wyniki będziesz miał poza normą. Taki urok Mitsubishi i Nissana |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
lutekwwl
Forumowicz pan życia i śmierci

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 228 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 03-02-2015, 15:48
|
|
|
Dziś została wymieniona sonda lambda na DENSO, praktycznie dymienie na benzynie całkowicie znikneło ( troszkę czasami widać może ze względu na temp -1) Na gazie jeszcze występuje, ale to raczej kwestia wyregulowania ponieważ troszeczkę czuć niespalony gaz Jeżeli chodzi o olej, to między wymianami dolewam ok 0,3-05l, jeżdżę na półsyntetyku 10w40 valvoline maxlife. |
|
|
|
 |
Rdek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2014 Posty: 19 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 05-02-2015, 15:13
|
|
|
Podepnę się pod temat, W moim galancie od jakiegoś czasu zauważyłem że mi właśnie ucieka płyn chłodniczy, z wydechu kopci na zimnym i na ciepłym, oleju też troszkę ubyło, jestem na 90% pewny że to uszczelka Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach no i na ostatnim niestety nie dobija, tylko do połowy skali, więc to też świadczy o tym że uszczelka do wymiany :/ Pytanie do forumowiczów czy w domu się to da jako tako w miarę zrobić czy lepiej oddać do mechanika? głowicę raczej będę musiał zplanować ale to akurat nie problem, Ktoś by mi dał jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy wymianie itp? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-02-2015, 19:25
|
|
|
Jak masz trochę porzadnych narzędzi i jeszcze więcej umiejętności i wiedzy na temat tego silnika to mozliwe że ogarniesz ten temat, głowica jednak powinna skończyć na kompletnej regeneracji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|