| Wszystko o TD | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wicek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2011
 Posty: 347
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2012, 22:01   Wszystko o TD |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Prawdopodobnie będę musiał zamienić mojego rekina V6 na 2.0 TD (nie chciałbym innego auta w dieslu). Dlatego chciałbym się dowiedzieć wszystko o tym silniku... Czy on daje rade, 90km to bardzo mało. Czy da się podnieść jego moc, jak tak to ile i czym? Mozę ma ktoś filmiki z porównaniem z innymi autami ;p 
 Jeżeli był ten temat poruszany to proszę o przekierowanie ponieważ go nie znalazłem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dread87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Maj 2011
 Posty: 915
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-02-2012, 22:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, ja mam Galanta TD - wiec tak, przy kupnie zwroc uwage na to czy w zbiorniku wyrownawczym cieczy chlodzacej, przy wlaczonym silniku nie pojawiaja sie pecherzyki powietrza - oznacza to wydmuchana uszczelke pod glowica, niestety ja nie wiedzialme o tym i kupujac swojego nadzialem sie od razu na koszta - wymienilem uszczelke, splanowalem glowice i smiga:) 90KM to wcale nie mało, biorac pod uwage dosc dobry moment obrotowy, mozna jezdzic dynamicznie tym dieselkiem. Niestety jest odporny na chiptuning, jedynie mozna zmienic parametry pompy, co jest nieoplacalne. Oczywiscie ekonomiczny zbytnio to on nie jest w miescie wciaga 8-9l ropy, w trasie znacznie lepiej - 6l. Szczerze powiem nawet ze sam chcialem zamienic sie na 2,5V6;) |  
				| _________________ 
   Zobacz mojego Galanta TUTAJ    -   WIECEJ ZDJĘĆ
 www.pajacyk.pl
 www.polskieserce.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 15:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiem tak jak na 90 KM to wystarczy sprawnie się poruszać czasem miło zaskakuje jak się depnie  ,jak na prace silnika to nawet cicho chodzi w porównaniu do VW  , zimą eksplotacja dobre paliwo sprawdzone świece i filtry i nie ma problemu z rozruchem nawet przy - 28 a było tej zimy u mnie Ważne jest dbanie o turbinę po szybkiej jeżdzie nie wyłączamy silnika  dajmy jej się schłodzić ,są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać spalanie w mieście około 8 l ,
 Ujerzdzam już 3 mitsu z silnikiem diesla i jestem zadowolony
 Najlepiej niech się wypowiedzą co mają diesla i użytkują na codzień
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dread87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Maj 2011
 Posty: 915
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 16:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do turbiny - w kazdym samochodzie z turbodoladowanym silnikiem, nalezy odczekac okolo minuty-dwoch ewentualnie 7;) na schlodzenie turbiny. Ale nawet to nie jest regula ze turbo bedzie dluzej zylo. Niestety u mnie turbo padło i regeneracja turbo kosztowala mnie w sumie 2000zl. Co prawda awaria wskutek zaniedbania poprzedniego wlasciciela. Po regeneracji i wyczyszczeniu dolotu, wezow i intercoolera samochod stal sie mlodszy o jakies 10 lat;) Ojciec ma Carisme 1,9TD i wg mnie Galant w dieslu jezdzi lepiej, ciszej i dynamiczniej, niestety Carisma jest bardziej ekonomiczna, ale co z tego, bo mowa o Galancie;) Wszystkie czesci zawieszenia sa identyczne z wersjami benzynowymi, wiec ceny sa dosc przystepne nawet w drogich sklepach, W Autopartnerze lub Intercarsie wahacz przedni dolny prosty 150zl bez rabatu, mechanik dostał uszczelke pod glowice, uszczelke pokrywy zaworow i jednorazowe podkladki pod wtryskiwacze w zestawie za 300zl, firmy nie pamietam ale ponoc dobra marka. Filtry paliwa i oleju tez tanie, paski rozrzadu, klinowe i rolki w moim modelu stanowily problem bo nigdzie na Slasku nie bylo, ale udalo sie dopasowac i wszystko dziala jak nalezy. Niestety pompa wody do regeneracji trafila z racji tego ze wszystkie pompy jakie byly, nie pasowaly, otwor na srube byl przesuniety o 3cm i nie dalo sie zalozyc pompy wody. Oprocz tego wszystko jest dostepne w wiekszosci sklepow, a jak nie, to sprowadza:) Szczerze i tak bym polecil tego dieselka:) demonem predkosci nie jest ale zolwiem tez nie, w skali 1-10 moje zadowolenie z tego modelu kreuje sie mniej wiecej 8-8,5;) |  
				| _________________ 
   Zobacz mojego Galanta TUTAJ    -   WIECEJ ZDJĘĆ
 www.pajacyk.pl
 www.polskieserce.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co jeszcze dodam z tyłu hamulce są bębnowe i tylko w dieslu występują ,mnie regeneracja turbo około 180 zł bo sam zrobiłem |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dread87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Maj 2011
 Posty: 915
 Skąd: Tychy
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wicek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2011
 Posty: 347
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 16:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | To czy ekonomiczny czy nie to akurat mniejszy problem, dostęp do ropy znajdzie się wszędzie. Interesuje mnie właśnie bezawaryjność oraz czy nie było by wstydu jak jakiś np. opelek 1.6 PB my mnie wyprzedzał bez problemu ;p
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia 	  | milo napisał/a: |  	  | są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać | 
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam już gala TD od 2,5 roku. Od zakupu zrobiłem 40kkm i w tym czasie zmieniłem: rozrząd, kpl. amorków, wahacze górne, drążek kierowniczy, łączniki stabilizatora tył. Przy silniku zmieniam olej co 10kkm i raz na rok filtr paliwa. Masz jakieś dodatkowe pytania, pytaj   |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | milo   Mitsumaniak
 
  
 Auto: galant 2.0 td 2001r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 115 razy
 Dołączył: 27 Lut 2011
 Posty: 3452
 Skąd: BP
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia | 
 Wirnik skręcony w te same miejsca jeżdzę już ponad rok turbina daje dobre ciśnienie mam wskaznik ciśnienia doładowania
 Olej zmieniam nie co 10 tyś tylko co 6 tyś tak jak w poprzednich mitsu
 |  
				| _________________ Jest ryzyko jest zabawa
 三菱ギャラン
 
 Yamaha FZ 750
 Lancer 1,8 d
 Galant 1,8 td
 Galant 2,0 td
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dread87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Maj 2011
 Posty: 915
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolega ma Alfe Sportwagon 1.8 i nie mial szans;) wiec nie boj sie o Opla 1,6;P Pamietaj ze Diesle maja szybciej dostepny moment obrotowy, wiec to ich zaleta. A co do turbiny - wywaza sie ja przy wysokich obrotach. Moj mechanik wywazal ja przy predkosci 38000 obrotow... |  
				| _________________ 
   Zobacz mojego Galanta TUTAJ    -   WIECEJ ZDJĘĆ
 www.pajacyk.pl
 www.polskieserce.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wicek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2011
 Posty: 347
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie no panowie z tego co mówcie to nie jest tak źle  Dziwne ale TD widziałem na allegro tylko do 1999roku były one produkowane później? ;p czy po prostu są takie dobre ze ich nie ma na handel?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dread87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Maj 2011
 Posty: 915
 Skąd: Tychy
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wicek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Cze 2011
 Posty: 347
 Skąd: Sulechów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2012, 19:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aha czyli były  a w jakich opcjach bo raczej w SE nie były? Avance czy elegant? ;p |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |