Wszystko o TD |
Autor |
Wiadomość |
wicek
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 347 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:01 Wszystko o TD
|
|
|
Witam! Prawdopodobnie będę musiał zamienić mojego rekina V6 na 2.0 TD (nie chciałbym innego auta w dieslu). Dlatego chciałbym się dowiedzieć wszystko o tym silniku... Czy on daje rade, 90km to bardzo mało. Czy da się podnieść jego moc, jak tak to ile i czym? Mozę ma ktoś filmiki z porównaniem z innymi autami ;p
Jeżeli był ten temat poruszany to proszę o przekierowanie ponieważ go nie znalazłem. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:39
|
|
|
Witam, ja mam Galanta TD - wiec tak, przy kupnie zwroc uwage na to czy w zbiorniku wyrownawczym cieczy chlodzacej, przy wlaczonym silniku nie pojawiaja sie pecherzyki powietrza - oznacza to wydmuchana uszczelke pod glowica, niestety ja nie wiedzialme o tym i kupujac swojego nadzialem sie od razu na koszta - wymienilem uszczelke, splanowalem glowice i smiga:) 90KM to wcale nie mało, biorac pod uwage dosc dobry moment obrotowy, mozna jezdzic dynamicznie tym dieselkiem. Niestety jest odporny na chiptuning, jedynie mozna zmienic parametry pompy, co jest nieoplacalne. Oczywiscie ekonomiczny zbytnio to on nie jest w miescie wciaga 8-9l ropy, w trasie znacznie lepiej - 6l. Szczerze powiem nawet ze sam chcialem zamienic sie na 2,5V6;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-02-2012, 15:49
|
|
|
Powiem tak jak na 90 KM to wystarczy sprawnie się poruszać czasem miło zaskakuje jak się depnie ,jak na prace silnika to nawet cicho chodzi w porównaniu do VW , zimą eksplotacja dobre paliwo sprawdzone świece i filtry i nie ma problemu z rozruchem nawet przy - 28 a było tej zimy u mnie
Ważne jest dbanie o turbinę po szybkiej jeżdzie nie wyłączamy silnika dajmy jej się schłodzić ,są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać spalanie w mieście około 8 l ,
Ujerzdzam już 3 mitsu z silnikiem diesla i jestem zadowolony
Najlepiej niech się wypowiedzą co mają diesla i użytkują na codzień |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:11
|
|
|
Co do turbiny - w kazdym samochodzie z turbodoladowanym silnikiem, nalezy odczekac okolo minuty-dwoch ewentualnie 7;) na schlodzenie turbiny. Ale nawet to nie jest regula ze turbo bedzie dluzej zylo. Niestety u mnie turbo padło i regeneracja turbo kosztowala mnie w sumie 2000zl. Co prawda awaria wskutek zaniedbania poprzedniego wlasciciela. Po regeneracji i wyczyszczeniu dolotu, wezow i intercoolera samochod stal sie mlodszy o jakies 10 lat;) Ojciec ma Carisme 1,9TD i wg mnie Galant w dieslu jezdzi lepiej, ciszej i dynamiczniej, niestety Carisma jest bardziej ekonomiczna, ale co z tego, bo mowa o Galancie;) Wszystkie czesci zawieszenia sa identyczne z wersjami benzynowymi, wiec ceny sa dosc przystepne nawet w drogich sklepach, W Autopartnerze lub Intercarsie wahacz przedni dolny prosty 150zl bez rabatu, mechanik dostał uszczelke pod glowice, uszczelke pokrywy zaworow i jednorazowe podkladki pod wtryskiwacze w zestawie za 300zl, firmy nie pamietam ale ponoc dobra marka. Filtry paliwa i oleju tez tanie, paski rozrzadu, klinowe i rolki w moim modelu stanowily problem bo nigdzie na Slasku nie bylo, ale udalo sie dopasowac i wszystko dziala jak nalezy. Niestety pompa wody do regeneracji trafila z racji tego ze wszystkie pompy jakie byly, nie pasowaly, otwor na srube byl przesuniety o 3cm i nie dalo sie zalozyc pompy wody. Oprocz tego wszystko jest dostepne w wiekszosci sklepow, a jak nie, to sprowadza:) Szczerze i tak bym polecil tego dieselka:) demonem predkosci nie jest ale zolwiem tez nie, w skali 1-10 moje zadowolenie z tego modelu kreuje sie mniej wiecej 8-8,5;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:20
|
|
|
Co jeszcze dodam z tyłu hamulce są bębnowe i tylko w dieslu występują ,mnie regeneracja turbo około 180 zł bo sam zrobiłem |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
wicek
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 347 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:55
|
|
|
To czy ekonomiczny czy nie to akurat mniejszy problem, dostęp do ropy znajdzie się wszędzie.
Interesuje mnie właśnie bezawaryjność oraz czy nie było by wstydu jak jakiś np. opelek 1.6 PB my mnie wyprzedzał bez problemu ;p |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:24
|
|
|
milo napisał/a: | są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać | A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:26
|
|
|
Ja mam już gala TD od 2,5 roku. Od zakupu zrobiłem 40kkm i w tym czasie zmieniłem: rozrząd, kpl. amorków, wahacze górne, drążek kierowniczy, łączniki stabilizatora tył. Przy silniku zmieniam olej co 10kkm i raz na rok filtr paliwa. Masz jakieś dodatkowe pytania, pytaj |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:32
|
|
|
robertdg napisał/a: | A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia |
Wirnik skręcony w te same miejsca jeżdzę już ponad rok turbina daje dobre ciśnienie mam wskaznik ciśnienia doładowania
Olej zmieniam nie co 10 tyś tylko co 6 tyś tak jak w poprzednich mitsu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:38
|
|
|
Kolega ma Alfe Sportwagon 1.8 i nie mial szans;) wiec nie boj sie o Opla 1,6;P Pamietaj ze Diesle maja szybciej dostepny moment obrotowy, wiec to ich zaleta. A co do turbiny - wywaza sie ja przy wysokich obrotach. Moj mechanik wywazal ja przy predkosci 38000 obrotow... |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
wicek
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 347 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:43
|
|
|
Nie no panowie z tego co mówcie to nie jest tak źle Dziwne ale TD widziałem na allegro tylko do 1999roku były one produkowane później? ;p czy po prostu są takie dobre ze ich nie ma na handel? |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
wicek
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 347 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 20-02-2012, 19:50
|
|
|
Aha czyli były a w jakich opcjach bo raczej w SE nie były? Avance czy elegant? ;p |
|
|
|
 |
|